۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۹

شبکه آموزشی شاد رایگان نیست

ایتنا - ​​​​​​​به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از ابتدای تیرماه استفاده از سامانه شاد رایگان نیست و همانند تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی، به صورت یک‌سوم تعرفه اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود.
شبکه آموزشی شاد رایگان نیست


تعطیلی مدارس در شرایط کرونایی به این منظور نبود که آموزش تعطیل است، بلکه بعد از مدتی و بدون هیچ درنگی کلاس‌های آموزشی و مجازی هم برای دانش‌آموزان و هم برای دانشجویان راه‌اندازی شد.  با ادامه‌دار شدن شرایط و روند صعودی کرونا در کشور و تصمیم اتخاذشده مبنی بر ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و به منظور تداوم و پایداری یادگیری دانش‌آموزان و جلوگیری از ایجاد وقفه در آموزش آن‌ها، وزارت آموزش و پرورش کل کشور اقدام به راه‌اندازی اپلیکیشن "شاد" کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- سال گذشته درباره دسترسی به سامانه شاد گفته بود که تلاش می‌کنیم مصوبات لازم برای رایگان شدن همیشگی این شبکه نیز اخذ شود. باوجود این، حسین فلاح جوشقانی -معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات-  روز دوشنبه، هفدهم خردادماه اعلام کرد: سامانه دانش‌آموزی شاد در طول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به منظور ارایه خدمات آموزشی به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار داشت، این سامانه از ابتدای تیر سال جاری رایگان نیست.

وی افزود: به جای ارایه خدمات سامانه شاد بصورت رایگان، سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی با بسته‌های رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا براساس آن دانش‌آموزان بتوانند به کلاس‌های درسی دسترسی پیدا کرده و خدمات آموزشی خود را دریافت کنند. سامانه مورد استفاده برای ارائه خدمات آموزشی دانش‌آموزان از سوی وزارت آموزش و پرورش تعیین می‌شود و وزارت ارتباطات نقشی در آن ندارد. تاکنون این وزارتخانه تمام توان خود را برای ایجاد دسترسی با کیفیت و مناسب به این سامانه‌ها از جمله سامانه شاد به کار گرفته است و از این پس هم با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، این همکاری را در قالب سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی ادامه خواهد داد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نحوه ارایه این سیم‌کارت‌ها گفت: طرح سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی با قابلیت‌های مختلف و بسته‌های مورد نظر در معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در حال تدوین است و با تکمیل فرایندهای مورد نیاز در این سیم‌کارت‌ها، اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود. از اول تیرماه تعرفه استفاده از این سامانه همانند تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی، به صورت یک‌سوم تعرفه اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود.

این در حالی است که روز گذشته نیلوفر شرفی -مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد)- از استمرار شبکه شاد در تابستان خبر داده و گفته بود: دسترسی به شبکه شاد در سال گذشته براساس دستور رئیس جمهور رایگان بود و در حال حاضر نیز براساس «مصوبه مجلس شورای اسلامی» تا پایان سال ۱۴۰۰ این دسترسی رایگان اعلام شده است. بنابراین در صورتی که خدمت خاصی به صورت غیررایگان به دانش‌آموزان عرضه شود، این موضوع را شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
کد مطلب: 65182
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام