۱
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۴

اختلال در صدها وب‌سایت جهانی

ایتنا - ​​​​​​​روز گذشته اختلال در یک شرکت آمریکایی سبب شد صدها وب سایت در سراسر جهان از جمله آمازون، وب سایت دولت انگلیس، نتفلیکس، سی ان ان و بی بی سی مختل شوند.
اختلال در صدها وب‌سایت جهانی


روز گذشته به دلیل قطعی گسترده اینترنت، صدها وب سایت در سراسر جهان دچار اختلال شدند. وب سایت آمازون، سایت‌های دولت انگلیس و اسپاتیفای نیز در نتیجه این روند مختل شدند.

به گزارش ایتنا از مهر، بسیاری از کاربران در سراسر جهان هنگام دسترسی به وب سایت‌های نتفلیکس، توییچ و سایت‌های خبری مانند بی بی سی، گاردین، سی ان ان و نیویورک تایمز با مشکل روبرو شدند.

اما حدود یک ساعت پس از قطعی سرویس و حدود ظهر بعضی از وب سایت‌ها به تدریج آنلاین شدند. شرکت آمریکایی «فستلی» (Fastly) دلیل ایجاد مشکل بود. فستلی یکCDN یا شبکه توزیع محتوا است که به کاربران کمک می‌کند محتوای وب سایت‌ها را سریع‌تر ببینند.

هدف فعالیتCDN ها کاهش تأخیر در ارائه محتوا است. هرچه میزان تأخیر در ارائه محتوا بیشتر بود، کاربر تجربه بدتری از سرویس خواهد داشت. اما اگر سرویس اینترنت دچار مشکل شود (همانطور که فستلی دچار شد) شرکت‌های کاربر آن نمی‌توانند اصلاً در اینترنت فعالیت کنند.

فستلی نخستین بار با انتشار پیامی درباره اختلال اعلام کرد مشغول بررسی تأثیر احتمالی آن بر عملکرد سرویس هایCDN خود است.

پس از آن نیز در توئیتی اعلام کرد یکی از تنظیمات سرویس به اختلال جهانی منجر شده است.

طی بازه قطعی سرویس بازدیدکنندگان از وب سایت‌های مختل شده، با پیام Error 503 Service Unavailable و خطا در اتصال روبرو می‌شدند.
کد مطلب: 65180
برچسب ها: سایت اینترنت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام