۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۹

از هاب خانه‌های هوشمند چه می‌دانید؟

ایتنا - هابِ خانه هوشمند وسیله‌ای است که چندین رایانه را در یک شبکه‌ محلی به یکدیگر متصل می‌نماید. هر یک از اطلاعاتی که در شبکه رد و بدل میگردد، به تمام پورت‌های هاب که سوی دیگر آن وسیله‌ای دیگر قراردارد، ارسال می‌شود. 
از هاب خانه‌های هوشمند چه می‌دانید؟


هابِ خانه هوشمند، توانایی تفکیک آدرس‌های ورودی و خروجی را نداشته و نمی‌تواند پیام‌های دریافتی را برای عضو مشخصی از شبکه ارسال نماید، از این‌رو بسته‌های دریافتی از یک پورت به تمام پورت‌های موجود ارسال می‌شود.

شروع کار با فناوری خانه‌های هوشمند دلهره‌آور است. مسیرهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید طی کنید. یک جز component مشترک در خانه‌های هوشمند "مرکز" مرکزی است. دقیقاً هاب خانه هوشمند چیست و آیا به آن احتیاج دارید؟ تصمیم‌گیری در موردنیاز به هاب فقط یکی از گزینه‌های زیادی است که شما باید هنگام ساخت خانه هوشمند خود انتخاب کنید.

مسلماً یکی از بزرگ‌ترین انتخاب‌هایی است که باید انجام دهید، زیرا تأثیر زیادی روی دستگاه‌هایی دارد که می‌توانید به خانه خود اضافه کنید. ما توضیح خواهیم داد که یک هاب خانه هوشمند چیست، بنابراین شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا باید در این مسیر قدم بگذارید.

بیایید با پروتکل‌ها صحبت کنیم:
وقتی صحبت از خانه‌های هوشمند می‌شود، می‌توان از چندین پروتکل مختلف استفاده کرد. این پروتکل‌ها تعیین‌کننده چگونگی اتصال دستگاه‌ها در خانه شما و نحوه کنترل آن‌ها هستند. برای اهداف ما، سه پروتکل وجود دارد که اکثر صاحبان خانه‌های هوشمند باید آن‌ها را درک کنند، اولین موردی است که در بسیاری از وسایل اصلی خانه هوشمند خواهید یافت: Wi-Fi.

این دستگاه‌ها که شامل لامپ، سوئیچ، پریزها و بسیاری از چیزهای معمولی خانه هوشمند هستند، به شبکه بی‌سیم در خانه شما متصل می‌شوند، هر یک از دستگاه‌ها روی Wi-Fi شما قرار دارند و به‌این‌ترتیب است که آن‌ها چگونه با برنامه تلفن یا بلندگوی هوشمند الکسا یا دستیار Google ارتباط برقرار می‌کنند. برای راه‌اندازی این دستگاه‌ها تنها رمز ورود Wi-Fi خود هستید.

شما به هیچ سخت‌افزار دیگری نیازی ندارید، دو پروتکل دیگر Z-Wave و ZigBee هستند و این مواردی است که هاب های خانگی هوشمند از آن‌ها استفاده می‌کنند. این پروتکل‌ها بی‌سیم نیز هستند اما از Wi-Fi استفاده نمی‌کنند. دستگاه‌های Z-Wave و ZigBee یک "شبکه مش" ایجاد می‌کنند که به آن‌ها امکان می‌دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

این بدان معنی است که شما محدود به محدوده روتر خود نیستید، به‌جای اینکه هر دستگاهی در شبکه Wi-Fi شما باشد و به‌طور مستقل ارتباط برقرار کند، دستگاه‌های Z-Wave و ZigBee همه به هاب متصل هستند. هاب تنها چیزی است که به Wi-Fi متصل است. شما با هاب ارتباط برقرار می‌کنید، سپس دستورات را به دستگاه‌های متصل ارسال می‌کند، همه‌چیز در هاب اتفاق می‌افتد: اصطلاح "هاب" توصیف کاملی از هاب خانه هوشمند است. این دستگاه متمرکز است که هر چیز دیگری در خانه هوشمند شما به آن متصل است. هنگامی‌که هاب پایین می‌رود، خانه هوشمند شما نیز دچار مشکل می‌شود. قلب سیستم است.

این نوع تنظیمات مزایا و نقاط ضعف زیادی دارد. اگر ده‌ها دستگاه خانه هوشمند در خانه خوددارید، یک مرکز اجازه می‌دهد تا از شلوغی شبکه Wi-Fi خود جلوگیری کنید. آن‌ها به هاب و نه روتر شما متصل می‌شوند، همچنین افزودن دستگاه‌های جدید به خانه هوشمند آسان‌تر می‌شود. با راه‌اندازی دستگاه‌های Wi-Fi، معمولاً به برنامه شخص ثالث و اعتبار Wi-Fi نیاز دارید.






بااین‌وجود، به‌محض راه‌اندازی هاب، فقط کافی است دستگاه جدیدی را به برق متصل کرده و منتظر بمانید تا در برنامه‌هاب شما ظاهر شود، صحبت از برنامه‌ها، این‌یکی دیگر از مزایای هاب است. دستگاه‌های Wi-Fi معمولاً شمارا ملزم به استفاده از برنامه‌های شخص ثالث سازنده دستگاه می‌کنند. این برنامه‌ها همان چیزی است که شما برای کنترل دستگاه‌ها استفاده می‌کنید.

اگر مارک‌ها را در خانه خود ترکیب کرده و مطابقت دهید (همان‌طور که بسیاری از افراد این کار را می‌کنند)، چند برنامه مختلف برای یادآوری دارید، البته روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید دستگاه‌های Wi-Fi را در یک رابط واحد با چیزی مانند برنامه Google Home (برنامه Home Apple، برای دستگاه‌هایی که از HomeKit پشتیبانی می‌کنند) ادغام کنید. این کار به کار اضافی نیاز دارد و همیشه با هر مارکی امکان‌پذیر نیست.

با استفاده از هاب، همه کارها از طریق یک برنامه قابل انجام است. دستگاه‌ها به هاب متصل می‌شوند و سپس در برنامه نشان داده می‌شوند. شما همیشه از همان رابط آشنا استفاده می‌کنید. برنامه‌های هاب معمولاً قدرتمندتر نیز هستند، ازجمله ابزارهای معمول و اتوماسیون پیچیده.

آیا به یک هاب در خانه هوشمند خود نیاز دارید؟
سؤال بزرگی که بسیاری از افراد هنگام راه‌اندازی خانه هوشمند دارند این است که آیا باید در یک مرکز سرمایه‌گذاری کنند؟ شما در حال مشاهده هزینه پیش‌پرداخت اضافی هستید که به نظر می‌رسد کار را پیچیده‌تر می‌کند. از کجا می‌دانید ارزشش را دارد؟ حقیقت این است، این‌یک سؤال کاملاً شخصی است. این واقعاً به نوع خانه هوشمندی که می‌خواهید ایجاد کنید بستگی دارد.

بیشتر افراد نیازی به‌زحمت با هاب ندارند. اگر فقط یک‌مشت لامپ و سوئیچ هوشمند می‌خواهید، به پیچیدگی اضافی نیاز ندارید. یک اسپیکر هوشمند اضافه کنید و یک سیستم ساده و زیبا دارید، هنگامی‌که شروع به ورود به سمت جدی‌تری از خانه‌های هوشمند می‌کنید، آن‌وقت یک مرکز ضروری است. اگر به فکر تعویض همه کلیدهای روشنایی خانه خود، افزودن حسگرهای حرکتی در چندین اتاق و ساخت پروژه‌های دیوانه کننده مانند پنجره‌های جعلی هستید، احتمالاً باید به یک مرکز نگاه کنید، کدام قطب بهترین است؟ خوب، این سؤال سخت دیگری برای پاسخ دادن است.

امروزه چندین سیستم‌عامل رقیب در بازار موجود است. موردی که به نظر می‌رسد بیشترین جذابیت را داشته باشد، پلتفرم SmartThings سامسونگ است. این مدت طولانی است که وجود دارد، توسط یک شرکت بزرگ پشتیبانی می‌شود و از بسیاری از مارک‌های معروف خانه‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند.
 
کد مطلب: 65163
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام