۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۰

پرتاب ماهواره هواشناسی با نام Fengyun-4B توسط چین

ایتنا - به‌گفته یکی از پیمانکاران مشارکت‌کننده، چین هفته گذشته توانست یک ماهواره جدید هواشناسی را با موفقیت به مدار زمین پرتاب کند.
پرتاب ماهواره هواشناسی با نام Fengyun-4B توسط چین
ماهواره Fengyun-4B در روز پنج‌شنبه گذشته و در ساعت ۱۲:۱۷ بعد از ظهر به وقت محلی از مرکز پرتاب ماهواره Xichang واقع در جنوب غربی چین سوار بر موشک Long March 3B به فضا رسید.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از Space.com، این ماهواره جدید به شبکه ماهواره‌های Fengyun می‌پیوندد و در مدار زمین‌ثابت (geostationary) قرار خواهد گرفت. گفتنی است نخستین مجموعه از شبکه ماهواره‌های Fengyun، در سال ۱۹۸۸ و برای انجام یک مأموریت کوتاه به مدار نزدیک زمین پرتاب شد.
 
گفته می‌شود ماهواره Fengyun-4B به‌طور عمده برای تحلیل وضعیت هوا و پیش‌بینی، دادن هشدارهای کوتاه‌مدت پیرامون خطرات هواشناسی، پیش‌بینی کوتاه‌مدت آب و هوا، محیط‌زیست و نظارت بر محیط فضایی استفاده خواهد شد.
 
آخرین ماهواره زمین‌ثابت از این مجموعه، ماهواره Fengyun-4A بود که در سال ۲۰۱۶ به فضا پرواز کرد که از آن برای تهیه تصاویر ماه و زمین استفاده شده است. گفته می‌شود محموله جدید تصویربرداری موجود در ماهواره Fengyun-4B، سبب بهبود نظارت بر جوّ و همینطور افزایش توانایی مشاهده تعدادی از پدیده‌های آب و هوایی در مقیاس کوچکتر خواهد شد.

 


پیش‌تر می‌دانستیم که چین برای سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۰ پرتاب تدارک دیده و اخیراً مورد بررسی دولت جدید بایدن نیز قرار گرفت. قانون فعلی، ناسا را ​​از انجام فعالیت‌های بیشتر با چین و بدون حمایت صریح کنگره منع کرده است، اما پس از راه‌اندازی ایستگاه فضایی جدید چین و اولین فرود ربات چینی در مریخ، نگرانی‌های دولت ایالات متحده افزایش یافت.
 
شایان ذکر است که بیل نلسون (مدیر جدید ناسا که توسط بایدن منصوب شده است) تصمیم چین مبنی فرود غیرقابل کنترل یک موشک بزرگ موسوم به Long March 5B در ماه مه را محکوم کرد. این فرود، دومین حادثه‌ای از این دست طی یک سال گذشته بوده است. به‌علاوه، در هفته‌های اخیر نمایندگان کنگره، در مورد فعالیت‌های فضایی چین، نلسون و پم ملروی (فرد مدنظر بایدن برای معاونت مدیر ناسا) را مورد انتقاد شدید قرار دادند.
کد مطلب: 65158
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام