۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۰

کوچک شدن اعلانات و پیام‌های مزاحم در جدید‌ترین طراحی فایرفاکس

ایتنا- کمپانی موزیلا به تازگی اعلام کرده است که در نسخه بازطراحی شده فایرفاکس پنجره‌های مرتبط با پیام‌ها و اعلانات مزاحم کوچک‌تر خواهند شد.
کوچک شدن اعلانات و پیام‌های مزاحم در جدید‌ترین طراحی فایرفاکس
کمپانی موزیلا به تازگی اعلام کرده است که در نسخه بازطراحی شده فایرفاکس پنجره‌های مرتبط با پیام‌ها و اعلانات مزاحم کوچک‌تر خواهند شد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، کمپانی موزیلا به تازگی اعلام کرده است که در بازطراحی اخیر فایرفاکس سعی شده است که مزاحمت کاربران با اعلان‌ها به حداقل برسد و به همین ترتیب باکس‌های این دسته از اعلانات کوچک‌تر از قبل شده‌اند.
 
به این ترتیب کاربران نسخه جدید فایرفاکس از این پس هشدار‌ها و پیام‌های مزاحم کمتری دریافت خواهند کرد و حتی طراحی جدید این مرورگر موجب شده است که مزاحمت این پیام‌ها تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده و تمرکز کاربران را از کار اصلی شان منحرف نکند.
 
همچنین در طراحی جدید فایر فاکس سربرگ‌ها نیز شکل تازه‌ای به خود گرفته‌اند و گوشه انحنادار آنها موجب شده است که ظاهر آنها به نوار معلقی در بالای نوای منو شبیه شود. علاوه بر این، امکان کشیدن تب‌ها و انتقال آنها به جای دلخواه کاربر نیز وجود دارد و البته سربرگ‌های فعال روشن‌تر از سربرگ‌های دیگر خواهند بود.
موزیلا در پی سیاست‌های کاهش مزاحمت کاربران امکان بی صدا کردن سربرگ‌های پر سر و صدا را آسان‌تر کرده است.
 
 فایرفاکس
 
علاوه بر این موزیلا نوار ابزطار و منوی سه خطی را نیز ساده سازی کرده است. این کمپانی اظهار داشته است که منوهای اضافی را به منظور کاهش آشفتگی و قرار دادن قابلیت‌های پرکاربرد در یک مکان با هم تلفیق کرده است. آیکون سپر موجود در زیر نوار URL نیز به صورت دائمی خواهد درخشید و به کاربر اعلام خواهد کرد که حفاظت حریم خصوصی پیشرفته این مرورگر در پس زمینه فعال است.
 
به علاوه موزیلا حالت حریم خصوصی فایرفاکس را تغییر داده است و قابلیت Total Cookie Protection این مرورگر هم اکنون به صورت پیش فرض فعال خواهد بود. به این ترتیب فایرفاکس تمام کوکی‌ها را به صورت جداگانه ذخیره خواهد کرد تا هر وب‌سایتی که مشاهده می‌کنید نتواند این اطلاعات را به اشتراک بگذارد. 
 
علاوه بر این موزیلا در نسخه iOS فایرفاکس به کاهش تعداد قدم‌هایی که در راستای استفاده از قابلیت‌های کلیدی این مرورگر برداشته می‌شود، توجه زیادی نشان داده است. در نهایت به گفته موزیلا، مرورگر شما پنجره ای به دنیای اینترنت است و تجربه خوب یا بد استفاده از آن می‌تواند به صورت کلی روی تجربه مرور وب شما تاثیر به سزایی بگذارد.
 
کد مطلب: 65154
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام