۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۰

اموزش: پاک کردن تاریخچه مرور وب در مایکروسافت اج

ایتنا- امکان حذف تاریخچه مرور وب بر اساس داده هایی که قابلیت حذف شدن را دارند در اختیار کاربران مایکروسافت اج قرار گرفته است و در ادامه مراحل انجام این کار آموزش داده شده است.
اموزش: پاک کردن تاریخچه مرور وب در مایکروسافت اج
امکان حذف تاریخچه مرور وب بر اساس داده هایی که قابلیت حذف شدن را دارند در اختیار کاربران مایکروسافت اج قرار گرفته است و در ادامه مراحل انجام این کار آموزش داده شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  howtogeek، مایکروسافت اج را می‌توان به عنوان یک جایگزین عالی برای گوگل کروم روی ویندوز و مک معرفی کرد. اگر شما نیز از آن دسته از کاربرانی هستید که می‌خواهید پس از مرور وب حریم خصوصی تان را حفظ می‌توانید با استفاده از آموزش زیر این کار را در مایکروسافت اج انجام بدهید.
 
پیش از هر چیز مرورگر مایکروسافت اج را باز کرد و سپس روی دکمه منوی سه نقطه موجود در نوار ابزار کلیک کنید. در این بخش گزینه “Settings” را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که برای میان بر این مرحله می‌توانید از دکمه Command+,  استفاده کنید.
 
بخش “Privacy, Search, and Services” را از منوی باز شده انتخاب کرده و سپس از بخش “Clear Browsing Data Now” روی گزینه “Choose What To Clear” کلیک کنید.
 
با انتخاب بازه زمانی خاص از بخش “Time Range” می‌توانید تاریخچه مرور وب مربوط به آن بازه را پاک کنید. شما می‌توانید داده‌های یک ساعت، یک روز، یک هفته یا حتی چهار هفته پیش را پاک کنید. اگر می‌خواهید تمامی تارخچه مرور وب خود را حذف کنید گزینه “All Time” را انتخاب کنید.
 

حالا می‌بایست نوع داده ای که می‌خواهید حذف کنید را از میان انواع مختلفی که در زیر لیست شده است، انتخاب کنید. انواع داده‌های قابل حذف شدن عبارت است از:
 
داده‌های مرور وب‌سایت‌ها (browsing data)
تاریخچه بارگیری (download history)
کوکی‌ها و سایر داده‌های سایت (cookies and other site data)
تصاویر و پرونده‌های ذخیره شده (cached images and files)
رمزهای عبور (Passwords)
داده‌های تکمیل خودکار فرم (autofill form data)
مجوزهای سایت (site permissions)
 
داده ای که می‌خواهید حذف کنید را از این فهرست انتخاب کرده و سپس دکمه “Clear Now”  را فشار دهید.
لازم به ذکر است که این مرحله داده هایی را که با حساب مایکروسافت شما همگام سازی شده اندو همچنین سایر دستگاه هایی که مایکروسافت اج را اجرا می‌کنند نیز پاک می‌کند.
پس از انجام این فرایند می‌توانید سربرگ تنظیمات را بسته و به مرور وب ادامه بدهید.
 
جالب است بدانید که در آینده اگر بخواهید این مراحل را به سرعت بیشتری طی کنید، می‌توانید با تایپ آدرس  edge://settings/clearBrowserData در نوار URL به صورت مستقیم به بخش پاک کردن داده‌های مرور وب در بخش تنظیمات وارد شوید.
کد مطلب: 65153
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام