۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۰۰

آموزش: لغو روشن شدن صفحه نمایش تلفن همراه با نوتیفیکشن‌های جدید

ایتنا- کاربران اندروید می‌توانند با استفاده از تنظیماتی که در این سیستم عامل جای داده شده است، نرم‌افزارها را از روشن کردن صفحه نمایش از طریق ارسال اعلانات بازدارند.
آموزش: لغو روشن شدن صفحه نمایش تلفن همراه با نوتیفیکشن‌های جدید
کاربران اندروید می‌توانند با استفاده از تنظیماتی که در این سیستم عامل جای داده شده است، نرم‌افزارها را از روشن کردن صفحه نمایش از طریق ارسال اعلانات بازدارند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  howtogeek، اعلانات یکی از مهم ‌ترین بخش‌های تجربه استفاده از اندروید هستند اما امکان سو استفاده از آنها وجود دارد. برخی از نرم‌افزارها با ارسال اعلانات متفاوت و مزاحم تمام تلاش خود را برای دیده شدن به کار می‌بندند. در این بخش می‌توانید نحوه پیدا کردن اعلانات مزاحم و بازداشتن آنها از روشن کردن صفحه نمایش تلفن همراه به شما آموزش داده شده است.
 
معمولا اعلان‌های عادی با یک صدای کوچک و یک ویبره کوتاه همراه هستند که با روشن شدن حالت Do Not Disturb به طور کلی خاموش می‌شوند. با این حال برخی از نرم‌افزارها به منظور جلب توجه شما با ارسال اعلان‌ها صفحه نمایش دستگاه شما را روشن می‌کنند که این عمر علاوه بر کاهش عمر باتری مزاحمت زیادی را ایجاد می‌کند.
 
متاسفانه سیستم عامل اندروید برای جلوگیری از انجام این کار توسط نرم‌افزارها تنظیمات کلی ویژه ای ندارد. تنظیمات برخی از دستگاه‌ها به گونه ای است که با استفاده از آن می‌توانید به نرم‌افزارها اجاره روشن کردن صفحه نمایش را بدهید اما برعکس این امر فعلا ممکن نشده است.
 
بنابراین گزینه‌های پیش روی شما چه هستند؟ دو روش برای انجام این کار در نظر گرفته شده است. ابتدا به منبع مشکل رجوع کنید و ببینید آیا نرم‌افزار مشکل آفرین گزینه ای برای غیرفعال کردن بیدار کردن صفحه برای اعلان‌ها دارد یا خیر. برای مثال اسنپ چت این امکان را به شما می‌دهد که روشن شدن صفحه نمایش دستگاه با اعلان‌های ارسال شده توسط این نرم‌افزار را لغو کنید.
 

با این حال اگر نرم‌افزار مشکل ساز این قابلیت را در خود جای نداده بود، می‌توانید به صورت کلی اعلانات آن را بی صدا کنید. با انجام این کار اعلانات ارسال شده از آن نرم‌افزار دیگر صدا نمی دهند و صفحه نمایش دستگاه شما را روشن نمی کنند و تنها با باز کردن نوار اعلانات قابل مشاهده هستند.
 
برای انجام این کار می‌بایست دست خود را از قسمت بالای صفحه نمایش روشن دستگاهتان به پایین بکشید و با فشار آیکون چرخ دنده به منوی تنظیمت بروید.
سپس به بخش نرم‌افزارها و اعلانات (Apps & Notifications) وارد بشوید و برای مشاهده فهرست کاملی از نرم‌افزارهای نصب شده گزینه مشاهده تمامی نرم‌افزارهای نصب شده (See All [Number] Apps) را بزنید.
 
حالا گزینه اعلانات (Notifications) را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید اعلانات ارسالی از جانب تمامی نرم‌افزارها را ساکت کنید کافی است ضامن موجود در قسمت بالای صفحه را روی خاموش بگذارید.
 
اما اگر می‌خواهید گروهی خاص اط اعلانات را حذف کنید، می‌توانید به فهرست کانال‌های اعلانات رجوع کنید و کانال مرتبط با نوع اعلانی را که می‌خواهید ساکت شود را انتخاب کنید و سپس گزینه خاموش شدن (Silent) را فشار دهید. هنگامی که گزینه خاموش شدن را انتخاب کردید، ضامن جدیدی برایتان ظاهر می‌شود. شما می‌توانید گزینه کوچک کردن (Minimize) را نیز انتخاب کنید و به این ترتیب اعلانات آن دسته در قالب نوار کوچکی در قسمت پایینی منوی اعلانات برایتان نمایش داده می‌شود.
کد مطلب: 65152
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام