۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۱۵

آمریکا: حمله باج‌افزاری همسان تروریسم است

ایتنا - گفته می‌شود که Colonial Pipeline حدود 5 میلیون دلار برای به دست آوردن امکان دسترسی مجدد به سیستم‌هایش پرداخت. این هک منجر به از کار افتادن یک خط لوله به مدت چندین روز شد
آمریکا: حمله باج‌افزاری همسان تروریسم است
شرکت‌ها و افراد در سراسر جهان با تهدید فزاینده باج‌افزارها مواجهند. باج‌افزار نرم‌افزاری است که بر روی کامپیوترها نصب می‌شود که معمولا محتوای دیسک را به شکلی رمزنگاری می‌کند که تنها در صورتی قابل بازیابی است که کاربر به گروه یا فردی که آن را نصب کرده است یک باج بپردازد تا آن را حذف کند. یکی از جدیدترین حملات باج‌افزاری شاخص علیه شرکت Colonial Pipeline انجام شد که به طرز قابل توجهی عرضه سوخت در ایالات متحده را مختل کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در پی آن حمله، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که اولویت تحقیقاتش درباره حملات باج‌افزاری را به سطحی همتراز با آنچه برای حملات تروریستی در نظر می‌گیرد ارتقاء داده است. به دفاتر دادستانی آمریکا در سراسر این کشور یک راهنمای داخلی درباره تحقیقات باج‌افزاری درباره تحقیقات باج‌افزاری در این حوزه داده شده بود، و به این دفاتر گفته شده که تحقیقات از این نوع باید به صورت مرکزی با کارگروهی در واشینگتون که اخیرا برقرار شده است هماهنگ شود.
 

جان کارلین، یکی از مسئولان ارشد در وزارت دادگستری آمریکا، می‌گوید که استفاده از یک فرایند تخصصی جدید را شروع کرده است تا اطمینان حاصل کند که تمام پرونده‌های باج‌افزاری فارغ از اینکه به کدام بخش در کشور ارجاع شوند ردیابی شوند. هدف این است که این امکان فراهم بیاید که اتصالهایی بین تبه‌کاران برقرار شود با این هدف که کل زنجیره تامین مختل گردد.
 
در ماه مه، یک گروه جرائم سایبری که تصور می‌شود از روسیه فعالیت می‌کند به سیستمهای کامپیوتری مورد استفاده شرکت Colonial Pipeline نفوذ کرد و سیستمهای کامپیوتری را قفل کرد. مهاجمان تقاضای باج کردند و گفته می‌شود که Colonial Pipeline حدود 5 میلیون دلار برای به دست آوردن امکان دسترسی مجدد به سیستم‌هایش پرداخت. این هک منتج به از کار افتادن یک خط لوله به مدت چندین روز شد که رشد شدید بهای سوخت، کمبود سوخت در منطقه جنوب‌شرقی آمریکا، و احتکار گسترده بنزین را در پی داشت.  
 
 
کد مطلب: 65146
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام