۱
plusresetminus
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۲
رپرتاژ آگهی

اخبار فناوری روکیدا: آیفون 13 و ده قابلیتی که کاربران خواستار آن هستند

اگر خبرهای مربوط به پرچمداران آینده اپل را دنبال کرده باشید، می‌دانید که تاکنون جزئیات متعددی از این گوشی‌ها منتشر شده است.
اخبار فناوری روکیدا: آیفون 13 و ده قابلیتی که کاربران خواستار آن هستند
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



همانطور که می‌دانید مدتی از معرفی خانواده آیفون 12 گذشته است. پرچمداران اپل از زمان رونمایی تاکنون با نقدهای متفاوتی روبرو شده‌‌اند. برخی از کارشناسان خانواده آیفون 12 را محصولاتی انقلابی می‌دانند که نشان‌دهنده پیشرفت اپل در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند است. از طرفی برخی از تحلیلگران، پرچمداران آیفون 12 را محصولاتی فاقد نوآوری می‌دانند که اپل قصد دارد آن‌ها را به واسطه تغییرات جزئی و تبلیغات گسترده خود به فروش برساند.
فارغ از این که در حال حاضر حق با کدام گروه است، مسئله‌ای که این روز‌ها حائز اهمیت می‌باشد، بحث بر سر خانواده آیفون 13 است. اگر خبرهای مربوط به پرچمداران آینده اپل را دنبال کرده باشید، می‌دانید که تاکنون جزئیات متعددی از این گوشی‌ها منتشر شده است. در واقع اولین اطلاعات افشا شده از خانواده آیفون 13 تنها به فاصله چند روز پس از رونمایی و نقد و بررسی آیفون 12 رخ داد و از آن روز شاهد انتشار جزئیات زیادی در خصوص این گوشی‌ها هستیم.
دوربین گوشی آیفون 12 جزو بهترین دوربین های موبایلی است ه تا کنون تولید شده اند. در روکیدا در مطلب بررسی تخصصی دوربین آیفون 12 پرو مکس، میت 40 پرو، گلکسی نوت 20 اولترا و اکسپریا وان مارک II: تقابل ابر قهرمان های تیز چشم
به تازگی یکی از تحلیلگران مسائل اپل لیستی از محتمل‌ترین تغییرات افشا شده در خانواده آیفون 13 را منتشر کرد و از کاربران خواست تا به مواردی که دوست دارند در پرچمداران بعدی اپل مشاهده کنند، رای دهند. نتیجه این تست در عین جالب بودن در برخی موارد دور از انتظار نیز بود. از این رو ممکن است مسئولان اپل در برخی از بروز رسانی‌های خانواده آیفون 13 تجدید نظر نمایند و مواردی که کاربران بیشتری خواستار آن بودند را جایگزین کنند.

در لیست منتشر شده به 10 تغییر مورد انتظار در خانواده آیفون 13 اشاره شده است که کاربران به آن‌ها رای داده‌اند. شما می‌توانید نتایج این نظرسنجی را در پایین مشاهده کنید:
•    بازگشت اسکنر تاچ آیدی: 22%
•    پنل‌های نمایشی با نرخ تازه سازی 120 هرتز: 17%
•    کاهش اندازه بریدگی بالای صفحه نمایش: 15%
•    بازگشت شارژر به جعبه آیفون‌ها: 12%
•    ظرفیت باتری بیشتر: 11%
•    بروز رسانی دوربین‌ها: 8.2%
•    پردازنده قوی‌تر: 6.8%
•    طراحی ظریف‌تر: 5%
•    بهبود قدرت ضد آب: 2.2%
•    حذف پورت شارژ: 0.8%
همانطور که ملاحظه می‌کنید، بزرگ‌ترین تغییری که کاربران آیفون خواستار آن هستند، بازگشت اسکنر اثر انگشت است. کمپانی اپل همزمان با رونمایی از آیفون ایکس در سال 2017 سنسور تاچ آیدی را از آیفون‌های خود کنار گذاشت. البته کمپانی اپل برای جایگزینی این سنسور، سیستم بیومتریک جدیدی به نام فیس آیدی را معرفی کرد که از اسکن چهره کاربران برای ورود به آیفون‌ها استفاده می‌کرد.
 

با وجود این که اسکنر فیس آیدی از زمان معرفی تاکنون بسیار سریع‌تر شده اما در مقایسه با سنسور تاچ آیدی همچنان کندتر است. البته دلیل اصلی درخواست کاربران برای بازگشت تاچ آیدی به شرایط کنونی جهان در دوره کرونا و استفاده مردم از ماسک بازمی‌گردد. از آنجایی که فیس آیدی قادر به شناسایی چهره کاربران از پشت ماسک نیست، این اسکنر عملا کاربرد خود را از دست داده و در حال حاضر تنها راه ورود به آیفون از طریق وارد کردن پسورد می‌باشد.
البته کمپانی اپل با انتشار بروز رسانی iOS 14.5 راه حلی جایگزین را معرفی کرد که کاربران می‌توانستند زمانی که ماسک به صورت دارند از طریق اپل واچ خود به آیفون وارد شوند.
با این حال، طبق گزارشات منتشر شده اگر مسئولان اپل قصد بازگرداندن سنسور تاچ آیدی را داشته باشند به احتمال زیاد آن را به زیر پنل نمایشی منتقل خواهند کرد. بدین ترتیب خانواده آیفون 13 تبدیل به آیفون‌هایی خواهند شد که از هر دو اسکنر تاچ آیدی و فیس آیدی بهره‌مند می‌شوند.
در کنار آن، دومین موردی که بیشترین درخواست را از سوی کاربران داشته معرفی خانواده آیفون 13 با صفحه نمایش 120 هرتزی است. این مورد در گذشته به هنگام رونمایی از خانواده آیفون 12 مطرح شده بود، با این حال مسئولان اپل در لحظه آخر کاربران را ناامید کردند. از آنجایی که در حال حاضر حتی بسیاری از گوشی‌های میان‌رده اندرویدی نیز از نرخ تازه سازی 120 هرتز استفاده می‌کنند، این مورد یکی از نقاط ضعف بزرگ برای پرچمداران اپل به شمار می‌رود.
 

با این حال طبق جزئیات افشا شده از منابع خبری، کمپانی اپل قصد دارد در آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس از نرخ تازه سازی 120 هرتزی تطبیقی موسوم به ProMotion استفاده کند. قابلیت ProMotion بدین معناست که گوشی به صورت خودکار نرخ تازه سازی را بر اساس محتوای در حال نمایش تنظیم می‌کند تا کاربر بهترین خروجی را مشاهده کند. البته در کنار آیفون 13 پرو و پرو مکس، نسخه‌های پایه این خانواده همچنان با نرخ تازه سازی 60 هرتز معرفی خواهند شد.
مورد سومی که کاربران خواستار تغییر آن در خانواده آیفون 13 هستند، کاهش اندازه بریدگی بالای صفحه نمایش است. این بریدگی از زمان رونمایی آیفون ایکس تا به امروز بدون تغییر مانده و بسیاری از کارشناسان انتظار داشتند با معرفی خانواده آیفون 12 اندازه این بریدگی بالاخره کوچک‌تر شود که باری دیگر اپل کاربران خود را ناامید کرد.
 

البته هم‌اکنون تصاویر افشا شده از طراحی خانواده آیفون 13 نشان می‌دهند که اندازه این بریدگی در پرچمداران آینده اپل کوچک‌تر از نسل‌های گذشته خواهد شد. البته در کنار این مورد پرچمداران آینده اپل تغییرات دیگری را نیز در بخش طراحی شاهد خواهند بود. طبق گزارشات به دست آمده، هر چهار عضو خانواده آیفون 13 همراه با ماژول‌های دوربین بزرگ‌تر و برجسته‌تر رونمایی خواهند شد. این مورد می‌تواند نشان از این موضوع داشته باشد که پرچمداران بعدی اپل با تغییرات مهمی در بخش دوربین معرفی شوند.

آیا خانواده آیفون 13 در مقایسه با آیفون 12 پیشرفت چشمیگری را شاهد خواهد بود؟
تا به اینجای کار جزئیات زیادی در خصوص خانواده آیفون 13 منتشر شده است و انتظار داریم که با نزدیک شدن به تاریخ رونمایی از پرچمداران آینده اپل شاهد افشا موارد بیشتری باشیم. اما با توجه به اطلاعاتی که در حال حاضر می‌دانیم باید گفت که بروز رسانی‌های خانواده آیفون 13 بیشتر در رابطه با نسخه‌های پرو خواهند بود و در مدل‌های پایه ارتقا چندان چشمگیر و انقلابی را شاهد نخواهیم بود. البته هنوز برای اظهار نظر نهایی زود است و باید منتظر خبرهای بیشتر در رابطه با پرچمداران آینده اپل باشیم. اگر علاقه‌مند به مقایسه خانواده آیفون 12 با پرچمداران آینده اپل هستید می‌توانید به نقد و بررسی محصولات اپل در روکیدا رجوع کنید.
از آن جایی که آیفون 12 هم‌اکنون به عنوان پرفروش‌ترین گوشی جهان در سه ماهه اول 2021 معرفی شده می‌توان از این موضوع مطمئن بود که مسئولان اپل برای حفظ رکورد فروش خود، خانواده آیفون 13 را با بروز رسانی‌هایی جذاب و کاربردی معرفی خواهند کرد.
منبع: تحریریه روکیدا Rokida.com
 
کد مطلب: 65137
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام