۰
plusresetminus
جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۹
ادعای جدید اینتل:

کمبود جهانی پردازنده‌ها ممکن است دو سال طول بکشد

ایتنا- مدیر ارشد اجرایی اینتل اخیرا در اظهارات خود مدعی شده است که کمبود جهانی تراشه‌های پیشرفته ممکن است دو سال دیگر به طول بینجامد.
کمبود جهانی پردازنده‌ها ممکن است دو سال طول بکشد
مدیر ارشد اجرایی اینتل اخیرا در اظهارات خود مدعی شده است که کمبود جهانی تراشه‌های پیشرفته ممکن است دو سال دیگر به طول بینجامد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  reuters، مدیر ارشد اجرایی اینتل به تازگی اعلام کرده است که حل مشکل کمبود نیمه هادی‌ها که خط تولید برخی از محصولات از قبیل دستگاه‌های دیجیتال را با مشکل مواجه کرده است، ممکن است چند سال به طول بینجامد.
 
پت گلزینگر به عنوان مدیر ارشد اجرایی اینتل در نشستی مجازی در نمایشگاه Computex اظهار داشت که ترند دورکاری و آموزش از راه دور در طی دوران شیوع کرونا منجر به «چرخه رشد انفجاری نیمه هادی ها» شده است و همین امر خلا بزرگی را در زنجیره تامین جهانی ایجاد کرده است.
 
 
او در این رابطه اظهار داشته است که:«اما در حالی که این صنعت گام هایی را برای رفع محدودیتهای کوتاه مدت برداشته است، هنوز دو سال طول می‌کشد تا این اکوسیستم بتواند کمبود ظرفیت تولید، بسترها و اجزای سازنده را برطرف کند.» گلزینگر در اواسط آوریل در مصاحبه‌ای به واشنگتن پست گفته بود كه این كمبود دو سال طول خواهد كشید و این کمپانی قصد دارد تا به منظور رفع كمبودهای كارخانه‌های اتومبیل سازی ایالات متحده، تولید تراشه‌های مورد نیاز را برای طی شش تا نه ماه آینده آغاز كند.
 
 
 
اینتل در ماه مارس از برنامه‌های 20 میلیارد دلاری خود به منظور توسعه ظرفیت تولید تراشه‌های پیشرفته رونمایی کرد و اظهار داشت که در آینده‌ای نزدیک با ایجاد دو کارخانه در آریزونا و بازکردن درهای کارخانه‌های خود به روی مشتریان خارجی در این راه گام برمی دارد.
 
برنامه‌های کمپانی اینتل می‌تواند به طور مستقیم دو شرکت بزرگ جهان یعنی تی اس ام سی و سامسونگ را به چالش بکشد. هر دو شرکت نام برده شده امکان تولید پیشرفته‌ترین تراشه‌ها را در خود دارند و می‌توانند به عنوان دو رقیب اصلی اینتل در جهان مطرح شوند.
 
هر دو کمپانی به منظور تسلط بر کسب و کار تولید نیمه هادی‌ها، مرکز ثقل خود را از ایالات متحده (جایی که این فناوری برای اولین بار ابداع شد) به آسیا منتقل کردند و به این ترتیب این قاره هم اکنون با تولید دو سوم پیشرفته‌ترین تراشه‌های دنیا به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده در این صنعت شناخته می‌شود.
 
کد مطلب: 65135
برچسب ها: تراشه اینتل
مرجع : www.reuters.com
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام