کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تشویق مایکروسافت به استفاده از سرویس‌های ابری در پی حمله سایبری نوبلیوم

سايت خبری ايتنا , 29 خرداد 1400 ساعت 3:54

ایتنا- کمپانی مایکروسافت در پی حمله سایبری گروه نوبلیوم ارگان‌های خصوصی و دولتی را به استفاده از سرویس‌های ابری امن تشویق کرد.


کمپانی مایکروسافت در پی حمله سایبری گروه نوبلیوم ارگان‌های خصوصی و دولتی را به استفاده از سرویس‌های ابری امن تشویق کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  neowin، مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرد که گروهی از هکرهای سایبری موسوم به نوبلیوم با هملات فیشینگ هزاران حساب کاربری متعلق به پرسنل دولت و سازمان‌های حقوق بشری را هدف قرار داده است. این گروه پیش از این به سرویس اطلاعات خارجی روسیه و خملات اخیر سولارویند مرتبط دانسته شده بودند.
 
هم اکنون مایکروسافت دستورالعملی ارائه کرده است که رعایت آن در آینده می‌تواند از بروز چنین حملات سایبری پیچیده و در عین حال گسترده‌ای جلوگیری کند. تام برت به عنوان نایب رئیس شرکت مایکروسافت در این رابطه اظهار داشته است که این کمپانی از نزدیک شرایط پیش امده را رصد کرده است و نرم‌افزار آنتی ویروس راه حل هایی نظیر مایکروسافت دیفندر برای آفیس 365 این تهدید‌ها را شناسایی کرده و کاربران را در برابر آن‌ها حفاظت می‌کنند.
 
او در عین حال مدعی شده است که حفاظت‌های سطح عالی نرم‌افزارهای ضد ویروس مایکروسافت موجب شده است که شمار بزرگی از سازمان هایی که قربانی بالقوه این حمله گسترده بوده‌اند، از آن جان سالم به در ببرند. همچنین تام برت به نیاز به تفاوت واضح‌تر میان نحوه پاسخ به چنین فعالیت‌هایی متذکر شده است.
 


 
 
برت در ادامه توضیح می‌دهد که:«ما باید برای جلوگیری از حملات مخرب تلاش کنیم. این دولت پیش از این گام‌های مهمی در این باره برداشته است. این گزارش SolarWinds را با سرعت بسیار بیشتر از آنچه الایات متحده پیش از این یک حامله سایبری را به یک کشور خارجی نسبت داده بود به آژانس اطلاعات خارجی روسیه نسبت داد.»
 
در اخر مایکروسافت به اهمیت انتقال به  سرویس‌های ابری که ارائه دهندگان آن به طور فعال برای پیروی از آخرین استانداردهای امنیت سایبری و ابزار مدیریت شده فعالیت می‌کنند، تأکید کرد. همچنین توصیه می‌شود که کاربران در استفاده از سرویس‌های دیجیتالی تشخیص هویت دو عاملی را به عنوان پیشفرض حفاظتی حداقلی فعال کنند.
 
برت در این رابطه دستور اجرایی امینت سایبری دولت آمریکا را که به منظور قدرت بخشیدن به کل اکوسیستم دیجیتال به همکاری بخش خصوصی و دولتی تاکید می‌ورزد، لازم الاجرا دانست.
 


کد مطلب: 65133

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65133/تشویق-مایکروسافت-استفاده-سرویس-های-ابری-پی-حمله-سایبری-نوبلیوم

ايتنا
  https://www.itna.ir