کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رپرتاژ آگهی

تاثیر تگ ها در رتبه بندی گوگل

12 خرداد 1400 ساعت 14:20

ساختن سایت را تنها برای موتور های جست وجو طراحی و تنظیم نکنید، بلکه کاربران را به عنوان مهم ترین هدف خود در نظر بگیرید. این نکته ای است که همیشه از سوی مدیران گوگل به وبمستران و طراحان سایت توصیه شده است.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



آیا می دانید تگ ها در سایت شما چگونه عمل می کنند؟ قبل از پاسخ به این سوال باید یک سری مفاهیم را توضیح دهیم. تگ ها کلمات کلیدی هستند که معمولا در انتهای هر محتوای وبلاگ دیده می شود، به طور عامیانه به این کلمات که دارای لینک هم میباشد برچسب هم می گویند. به عبارتی  تگ ها موارد خاصی می باشند که برای آسان تر شدن دسترسی به اطلاعات و محتوای سایت استفاده می شود، عملکرد تگ ها به گونه ای است که با جست و جوی آن ها در محتوای نوشته شده می توانید مطالب مورد نظر خود را پیدا کنید. می توان گفت از تگ ها برای ارتباط میان نوشته های مختلف سایت هم استفاده می شود.
در این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با تاثیر تگ ها در رتبه بندی گوگل آشنا شوید

 

تفاوت بین دسته ها و تگ ها


دسته ها برای گروه بندی وسیعی از محتوای وب سایت استفاده می‌ گردد. دسته‌ها همان موضوعات اصلی سایت شما می باشند که مخاطبان با مشاهده آن‌ها به هدف اصلی سایت پی می برند. به عبارتی کاربران با کمک آن‌ها می توانند به هدف خود برسند و بدانند که در چه زمینه ‌ای مطالعه می‌کنند. دسته‌ها سلسله مراتبی هستند، از این رو شما امکان ساخت زیر دسته را دارید و می‌توانید آن‌ها را ارتقا دهید.
تگ ها جزئیاتی از مطالب و محتوای شما را گزارش می‌دهند که می توانید آن ها را به عنوان کلمات موجود در فهرست سایت خود در نظر بگیرید. تگ ها را می‌ توان یک دسته‌ بندی کوچک و داخلی در سایت در نظر گرفت که امکان سلسله مراتبی بودن را ندارند.
 

تاریخچه کاربرد تگ در پست وبلاگ


در زمان قدیم وبلاگ نویسان به واسطه استفاده از کلمات کلیدی در تگ ها به طور وسیعی به سایر مقالات در یک سایت لینک می دادند. آنها اعتقاد داشتند که کلمات کلیدی مورد استفاده در تگ ها ممکن است موتورهای جست و جو را تحت تاثیر قرار دهند تا مقالات را برای کلمات کلیدی مورد استفاده در تگ ها رتبه بندی کنند. این عملکرد ها در آخر موجب می شد، سایتی با نمرات یا صدها صفحه بایگانی تگ ها که به مقالات لینک دارند متورم شوند و نیز در بسیاری از صفحات بایگانی تگ ها، بیشتر مقاله های مشابه را بیان می کنند. لازم است بدانید که  استفاده بیش از حد تگ ها می تواند مشکل ساز شود و نیاز به راه حل های فنی سئو (سئو تکنیکال) داشته باشد
 



آیا باید از تگ های ارسال استفاده کنید؟
طی چند سال گذشته تگ ها بنا به دلایلی بسیار کار آمد و مورد پسند بوده اند، اعتماد بیش از حد به تگ ها می تواند منجر به ایجاد صفحات نازک بسیاری گردد. با این حال می توان گفت که  لینک ها می توانند برای ظاهر محتوای شما مفید باشد.
 این امکان وجود دارد که روش کارآمد برای تگ ها، فراگرفتن آن در یک برنامه سئو کاملاً در نظر گرفته شده باشد. تگ ها ممکن است در بسیاری از موارد رویکرد کم صدا تری داشته  باشند.

ارتباط برچسب عنوان و رتبه و کیفیت سئو سایت شما


همان طور که مشخص است امروزه با رشد توسعه‌ی الگوریتم‌ ها و هوش ماشینی روبرو هستیم اما همچنان در مورد موضوعاتی از جمله کیفیت تولید محتوا و تعیین رتبه یک سایت،  تگ ها  نقشی به سزایی در نگرش موتور جستجو گوگل نسبت به محتوا و سایت شما دارند. لازم به تاکید است که تگ های عناوین و یا همان تگ عنوان از محتوای سایتتان همچنان یکی از معدود راه‌های گوگل برای درک بهتر کیفیت محتوای تولیدی شما و رتبه ‌بندی از منظر سایت می باشند

 
 

نکات لازم برای استفاده ار تگ ها


باید تگ ها را کوتاه و مفید انتخاب کنید چرا که انتخاب کل جمله به عنوان برچسب و یا قرار دادن عبارتی با بیش از 3 کلمه برای تگ ها کارآمد نمی باشد. سنجیده ترین حالت باید کلمات مرتبط با محتوا را از میان نوشته ها انتخاب و ثبت کنید.
از انتخاب تگ های مختلف را تنها به یک دسته بندی، یک محصول و یا یک متن خاص محدود نکنید بلکه آنها را برای موارد مختلف و البته مرتبط از لحاظ محتوا استفاده نمایید.
لازم به ذکر است که استفاده از تگ ها هیچگونه تاثیر مثبتی در سئو و یا تاثیری در بهبود نتایج سایت در جستجوگر گوگل ندارد، به عبارتی هدف آن بهبود کارایی سایت برای کاربران می باشد از این رو باید از ثبت یش از حد تگ ها خودداری کنید چرا که با این کار احتمال جریمه شدن سایت توسط گوگل را نیز افزایش می دهد.
و در آخر باید بدانید که ساختن سایت را تنها برای موتور های جست وجو طراحی و تنظیم نکنید، بلکه کاربران را به عنوان مهم ترین هدف خود در نظر بگیرید. این نکته ای است که همیشه از سوی مدیران گوگل به وبمستران و طراحان سایت توصیه شده است.
منبع : بلاگ سئولب
 


کد مطلب: 65128

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65128/تاثیر-تگ-رتبه-بندی-گوگل

ايتنا
  https://www.itna.ir