کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رپرتاژ آگهی

شیائومی از کدام پردازنده‌ها در گوشی‌های خود استفاده می‌کند؟

11 خرداد 1400 ساعت 15:22

چه بسیارند گوشی هایی که فقط در پردازنده با هم متفاوت هستند و تفاوت قیمتی نسبتا بالایی دارند؛ این مورد به خصوص در گوشی های برند سامسونگ و شیائومی به وضوح دیده می شود.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



کمپانی محبوب شیائومی همیشه سعی کرده تا با استفاده از قطعات سازندگان دیگر، کارآمدترین گوشی‌های بازار را با قیمت‌های مناسب تولید کند و در اختیار کاربران قرار دهد. قلب تپنده گوشی‌های شیائومی یعنی پردازنده مرکزی آن‌ها، تاکنون توسط دو سازنده مختلف تولید و تأمین شده است؛ این دو سازنده CPU، یکی اسنپ دراگون از کمپانی بزرگ کوالکام و دیگری هلیو و دایمنسیتی از شرکت مدیاتک. در این مطلب به بررسی این دو پردازنده و عملکرد آن‌ها در گوشی‌های شیائومی می‌پردازیم؛ اگر هنوز هم این تفاوت در پردازنده ها را ساده می پندارید، با بررسی قیمت انواع گوشی موبایل امروز دیگر به اهمیت این چیپست ها شک نمی کنید. چه بسیارند گوشی هایی که فقط در پردازنده با هم متفاوت هستند و تفاوت قیمتی نسبتا بالایی دارند؛ این مورد به خصوص در گوشی های برند سامسونگ و شیائومی به وضوح دیده می شود.
 

 عملکرد پردازنده اسنپ دراگون در گوشی های شیائومی

 
اسنپ دراگون ساخته‌ی شرکت کوالکام، یک پردازنده آمریکایی است که پردازنده گران قیمتی محسوب می‌شود. پردازنده‌های Snapdragon در 4 سری تولید می‌شوند و از کیفیت فوق‌العاده بالایی از نظر ساخت و عملکرد برخوردار هستند. سری 400 برای گوشی‌های پایین رده مورداستفاده قرار می‌گیرد و قابلیت‌های محدودی دارد و ارزان‌تر است، سری 600 که دارای کارایی متوسط می‌باشد و برای گوشی‌های میان‌رده ارزان تولید می‌شود، سری 700 برای گوشی‌های میان‌رده اما قدرتمند و سری 800 که از آن به‌عنوان پردازنده اصلی در ساخت گوشی‌های پرچمدار استفاده می‌شود.
 
پردازنده‌های اسنپ دراگون از نظر منتقدین و کاربران جزو بهترین پردازنده‌های موجود در بازار شناخته می‌شوند، دلیل این امر عملکرد بسیار عالی و پایداری این پردازنده‌ها در تست‌های مختلف، مصرف پایین انرژی و همچنین تولید گرمای کم می‌باشد. دلیل این کم‌مصرف بودن استفاده از سیستم پردازش مجزای شرکت کوالکام برای هر قسمت پردازنده است که به‌وسیله آن پردازش هر بخش به‌صورت جداگانه صورت می‌گیرد، به‌عنوان‌مثال ثبت تصاویر دوربین توسط بخش خاصی از تراشه صورت می‌گیرد و تصاویر در آن پردازش می‌شوند. وجود همین مورد باعث بهبود عملکرد پردازنده و همچنین تولید حرارت کم در گوشی می‌شود و عدم وجود این سیستم در پردازنده‌هایی مانند مدیاتک و اگزینوس باعث ایجاد گرما در حین استفاده از دوربین گوشی می‌شود.
 
یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب و کارآمد پردازنده‌های اسنپ دراگون، شارژ سریع Quick Charge آن می‌باشد. شرکت کوالکام با عرضه اولین سری از پردازنده خود با نام S4 pro تا به امروز که سری 888 را روانه بازار کرده، قابلیت شارژ سریع را به‌عنوان یکی از برتری‌های پردازنده خود نسبت به سایر رقبا معرفی می‌کند و هر نسخه از آن را نسبت به نسخه قبلی بهبود بخشیده است. طبق ادعای شرکت کوالکام، آخرین نسخه از فناوری شارژ سریع Quick Charge 4 قادر است در مدت‌زمان 15 دقیقه شارژ باتری گوشی شما را از 0 تا 50 درصد برساند، یا با 5 دقیقه شارژ شما می‌توانید 5 ساعت از گوشی خود استفاده کنید.
گفته می‌شود پردازنده اسنپ دراگون 888 درگوشی‌های جدید ایجاد گرما می‌کنند و در مقایسه با اگزینوس 2100 تفاوت کمی دارند که باعث نگرانی کاربران شده است. اما هنوز این پردازنده نسبت به اگزینوس و دیگر رقبایش پایداری بیشتری دارد و عملکرد روان‌تری را ارائه می‌دهد.

 

عملکرد پردازنده های مدیاتک در گوشی های شیائومی

 
پردازنده‌های شرکت تایوانی به نام مدیاتک به‌تازگی در بسیاری از گوشی‌های هوشمند میان‌رده و اقتصادی دیده می‌شوند. این پردازنده‌ها به دلیل قیمت بسیار پایینی که دارند باعث شده‌اند تا کمپانی‌هایی مانند شیائومی که به فکر کم شدن هزینه ساخت گوشی‌هایش است، استفاده از این پردازنده‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.
پردازنده‌های ساخته شده توسط کمپانی مدیاتک باتوجه به نحوه عملکردشان، مقدار زیادی از ظرفیت باتری را مصرف می‌کنند و علاوه بر آن پردازنده‌های این شرکت بسیار گرمازا هستند و همین موضوع سبب سرعت بخشیدن به مصرف باتری گوشی و بالارفتن دمای گوشی می‌شود.
مهم‌ترین ویژگی پردازنده که تولیدکنندگان گوشی به آن اهمیت می‌دهند، عدم انتشار کدهای منبع این پردازنده‌ها می‌باشد و همین مسئله ارائه به‌روزرسانی را برای این گوشی‌ها بسیار سخت می‌کند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که شرکت مدیاتک با ارائه نسخه سوم از تکنولوژی شارژ سریع خود با نام Pump Express 3، مدعی است که در 20 دقیقه، گوشی شما 70 درصد شارژ خواهد شد. کمپانی مدیاتک از سری پردازنده‌های 10 هسته‌ای و 3 خوشه‌ای خود با نام Helio X25 رونمایی کرده است. مدیاتک از پردازنده گرافیکی Mali و یا Power VR استفاده می‌کند که برای گوشی‌های میان‌رده ارزان، عملکرد خوبی دارند.
یکی دیگر از پردازنده‌هایی که شرکت مدیاتک تولید می‌کند و در گوشی‌های میان‌رده قدرتمند اما ارزان استفاده می‌شود، دایمنسیتی نام دارد. پردازنده Dimensity یک پله بالاتر از Helio قرار گرفته و در گوشی‌های گیمینگ ارزان‌قیمت استفاده می‌شود. دایمنسیتی 1200 و 1100 به‌تازگی معرفی شده‌اند که فناوری 5G را پشتیبانی می‌کنند. خبر خوش این است که شما می توانید جدیدترین های شیائومی و پوکو را بلافاصله بعد از ورود به بازار ایران در اختیار داشته باشید. شاید برایتان این سوال باشد که قیمت گوشی های شیائومی امروز در بازار چقدر است؟ کافی است کانفیگ مورد نظر خود را در ذهن داشته و برای انتخاب بهترین مدل گوشی شیائومی به سایت تکنولایف مراجعه کنید. همراه داشتن کارت گارانتی معتبر مورد امتیاز دیگر محصولات این فروشگاه اینترنتی است.

 


از این پردازنده‌ها در گوشی‌های گیمینگ ارزان‌قیمت شیائومی استفاده شده که عملکرد بهتری نسبت به اگزینوس داشته‌اند. باید منتظر پیشرفت بیشتر دایمنسیتی و رقابت آن با اسنپ دراگون باشیم تا یک رقابت سخت و هیجان‌انگیز بین این دو کمپانی ببینیم. البته پردازنده‌های اسنپ دراگون به دلیل قیمت بالا، طبیعتاً عملکرد بهتری دارند، اما پردازنده‌های دایمنسیتی با قیمت بسیار کم می‌توانند رقیب بزرگی محسوب شوند.
شما طرفدار کدام پردازنده موبایل هستید؟ تجربه کار با کدام پردازنده را دارید؟ به نظر شما پردازنده دایمنسیتی می‌تواند روزی اسنپ دراگون را شکست دهد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
 


کد مطلب: 65117

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65117/شیائومی-کدام-پردازنده-ها-گوشی-های-خود-استفاده-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir