۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۹
رپرتاژ آگهی

رونق کسب و کارهای سنتی

شاید برای شما هم سوال پیش بیاد که چگونه راه اندازی یک سایت می تواند باعث افزایش فروش و رونق کسب و کار شود. باید بگویم بله طراحی سایت و بالا آوردن سایت در گوگل باعث افزایش فروش می شود. در این مقاله سعی می کنیم بیشتر در مورد راه کارهایی صحبت کنیم که باعث رونق کسب و کارهای سنتی خواهد شد.
رونق کسب و کارهای سنتی
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



با شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها ورشکست شدند. قبل از شیوع این بیماری در جهان ما شاهد رونق کسب و کارهای سنتی بودیم. اما در حال حاضر اگر کسب و کارهای سنتی بخواهند به کار کردن ادامه بدهند باید سبک کار خود را تغییر بدهند. یکی از راه کارهایی که برای رونق کسب و کارهای سنتی داده می شود، راه اندازی سایت و ورود به فضای مجازی است. ممکن است ورود به دنیای فروش آنلاین راحت باشد، اما ماندگاری در آن نیاز به تلاش و صبر دارد. بدون تلاش و کوشش در هیچ کاری نمی توانید موفق شوید.
امروزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دنیا را تسخیر کرده است. بنابراین بهتر است با طراحی سایت و یا طراحی فروشگاه اینترنتی وارد فضای مجازی شده و محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید. شاید برای شما هم سوال پیش بیاد که چگونه راه اندازی یک سایت می تواند باعث افزایش فروش و رونق کسب و کار شود. باید بگویم بله طراحی سایت و بالا آوردن سایت در گوگل باعث افزایش فروش می شود. در این مقاله سعی می کنیم بیشتر در مورد راه کارهایی صحبت کنیم که باعث رونق کسب و کارهای سنتی خواهد شد.
 

چرا ایجاد وب سایت باعث رونق کسب و کارهای سنتی می شود؟



همانطور که قبلاً اشاره شد با ایجاد یک وب سایت و بالا آوردن آن در گوگل، میزان افرادی که محصولات شما را می بینند بیشتر شده و در نتیجه شما افزایش فروش را تجربه می کنید. در ادامه به بررسی علل ایجاد وب سایت برای رونق کسب و کارها صحبت می کنیم.
 

در دسترس بودن


در نظر بگیرید که شما صاحب یک مغازه در یکی از محله های شهرتان هستید. بنابراین بیشتر مشتری های شما افرادی هستند که در اطراف شما هستند و شاید تعداد کمی از آنها از نقاط دورتر به طور اتفاقی به مغازه شما بیایند. اما زمانی که شما به صورت اینترنتی اقدام به فروش محصولات خود می کنید دیگر محدود به یک مکان نیستید و می توانید محصولات خود را در سرتاسر ایران به فروش برسانید.
اما زمانی که شما وب سایت خود را راه اندازی می کنید مشتریان شما برای خرید و دیدن محصولات شما فقط به یک اتصال اینترنت نیاز دارند. همچنین در نظر داشته باشید زمانی که شما صاحب کسب و کار فیزیکی هستید فقط در ساعت کاری مشتریان می توانند به مغازه شما مراجعه کنند. در صورتی که اگر صاحب کسب و کار آنلاین باشید مشتریان شما می توانند در تمامی ساعت شبانه روز اقدام به خرید محصولات شما کنند.
یکی از دلایلی که بعضی از افراد هنوز وارد دنیای فروش آنلاین نشدند این است که آگاهی کافی برای طراحی وب سایت و راه اندازی آن را ندارند. لازم نیست نگران باشید، سایت های معتبر زیادی وجود دارد که برای شما طراحی سایت را انجام می دهد. شرکت دارکوب یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه طراحی وب سایت است. این شرکت فعالیت خود را از مهرماه 1381 شروع کرده است. از خدمات این سایت می توان به طراحی وب سایت، طراحی پرتال، راه اندازی استارت آپ، سئو و بهینه سازی وب سایت، دیجیتال مارکتینگ، آموزش طراحی وب سایت و سئو، ثبت دامنه و هاستینگ اشاره کرد.
 

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین برای بیشتر دیده شدن


یکی از راه هایی که باعث بیشتر دیده شدن کسب و کار سنتی می شود، تبلیغات است. تبلیغات باعث می شود افراد بیشتری با کسب و کارتان آشنا شوند و در نتیجه باعث رونق کسب و کارهای سنتی می شود. خارج از اینترنت تبلیغات بسیار گران است و به همین دلیل گستره ی تبلیغات محدود است. به عنوان مثال هزینه تبلیغات در صدا و سیما بسیار گران است و همه کسب و کارها نمی توانند تبلیغ محصولات خود را در صدا و سیما تبلیغ کنند. تبلیغ بر روی بیلبورد نیز بسیار گران است و افرادی که آن را می بیینند بسیار محدود هستند.
تبلیغات در اینترنت هزینه پایین تری دارد و همه در سرتاسر کشور آن را می بینند. در نتیجه مخاطبین بیشتری را برای دیدن از محصولات شما جذب می کنند. برای اینکه سایت شما بیشتر دیده شود باید تبلیغات اینترنتی به گونه ای باشد تا مخاطب را به سمت وب سایت شما هدایت کند. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی به بیشتر دیده شدن شما کمک می کند.
 

بهینه سازی وب برای موتورهای جستجو


بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو باعث می شود تا سایت شما در رتبه بالا قرار بگیرد و در نتیجه تعداد افرادی که از سایت شما دیدن می کنند افزایش می یابد. یکی از پرقدرت ترین موتورهای جستجو در جهان گوگل است. با استفاده از این موتور جستجو شما به سایت هایی که با کلمه یا عبارت تایپ شده توسط شما ارتباط دارد هدایت می شوید. یکی از مزایای گوگل این است که تبلیغات در آن رایگان است و فقط با بهینه سازی سایت بدون هیچ هزینه ای باعث رونق کسب و کارهای سنتی می شود.
 

معرفی خدمات و محصولاتتان


شما با استفاده از شبکه اینترنت می توانید در زمان صرفه جویی کنید. به عنوان مثال شما ویژگی های یک محصول را توضیح داده اید و تصاویر آن را داخل پیج خود قرار داده اید. این توضیحات برای همیشه در سایت شما قرار می گیرد و مشتریان شما هر زمان که لازم باشد به آن رجوع می کنند. بنابراین به این ترتیب در زمان هم صرفه جویی می کنید.
 

دریافت بازخورد از مشتریان


یکی از عواملی که باعث رونق کسب و کارهای سنتی می شود، دریافت بازخورد از مشتریان است. اگر دقت کرده باشید بسیاری از افراد در هنگام خرید برای مطمئن شدن از کیفیت یک محصول به قسمت نظرات مشتریان مراجعه می کنند. مانند زمانی که شما تعریف یک محصول را از زبان دوستان یا فامیل خود می شنوید و به خرید آن محصول ترغیب می شوید، خواندن نظرات کاربران همین کار را انجام می دهد.
در بسیاری از وب سایت ها قسمتی برای قرار دادن نظرات شما در نظر گرفته شده است و شما می توانید نظر خود را در مورد آن محصول بیان کنید. بسیاری از افراد با شرکت در کلاس های آموزش طراحی سایت، خودشان اقدام به ایجاد سایت می کنند یا اینکه از افراد متخصص در این زمینه کمک می گیرند. برای طراحی سایت مناسب شما نیاز به یک قالب یا پوسته وردپرسی مناسب دارید. در هنگام خرید قالب سایت باید دقت کنید که نوع کسب و کار شما چیست و قالب سایت خود را متناسب با نوع کسب و کارتان انتخاب کنید.
قالب باعث زیبایی سایت شما می شود. وظیفه قالب اضافه کردن امکانات بیشتر به سایت شما است. وردپرس یک پلتفرم جالب و کار با آن ساده است. بسیاری از افراد حتی مبتدی ها می توانند با خرید قالب وردپرس به راحتی اقدم به طراحی سایت کنند. بعد از آن که سایت خود را راه اندازی کردید بد نیست آموزش نگهداری سایت را نیز یاد بگیرید تا بتوانید در تمامی اوقات پشتیبانی وب سایت خود را انجام دهید.
 

به کیفیت و تنوع محصول خود توجه ویژه داشته باشید


با یک نگاه به محصولات آنلاین متوجه این موضوع می شویم که بازار آنلاین یک بازار نامحدود با تنوع بسیار زیاد در محصولات است. بنابراین قطعاً مشتریان به دنبال تنوع بیشتر و کیفیت بهتر هستند. در این بازار رقابت کسی برنده است که محصولاتش کیفیت و تنوع خوبی دارند.
 

امتیاز و تخفیف دادن


همانطور که قبلاً گفته شد در بازار آنلاین تنوع محصول بسیار زیاد است. همچنین مشابه محصولات شما نیز زیاد وجود دارد. بنابراین باید به دنبال راهی باشید که مشتریان را برای خرید از سایت خود ترغیب کنید. بهترین روش برای ترغیب کردن مشتریان برای خرید از شما دادن امتیاز و تخفیف است. زیرا زمانی که شما نسبت به سایر رقیبان خود محصول مشابه را با قیمت مناسب تری ارائه دهید قطعاً مشتریان به خرید از شما تشویق می شوند.

ارائه تصویر زیبا از محصولات


نکته بعدی که باعث رونق کسب و کارتان خواهد شد ارائه تصویر زیبا و با کیفیت از محصولاتتان است. لازم نیست برای ارائه تصویر زیبا هزینه زیادی کنید و از عکاسان حرفه ای کمک بگیرید. کافی است خودتان کمی برای تصویر برداری از محصول، اطراف را با وسیله های کوچک تزئین کنید و کادر عکاسی زیبایی برای خود ایجاد کنید.
 

اطلاع رسانی به مشتریان


شما می توانید از قابلیت عضوگیری وب سایت های خود استفاده کنید. شما می توانید از کاربران خود بخواهید تا در سایت شما عضو شوند و ایمیل یا شماره تماس خود را در اختیار شما قرار دهند. حال شما می توانید با استفاده از این راه ارتباطی رویدادهایی مانند ارائه تخفیفات را برای مشتریان خود ارسال کنید و از این طریق آنها را به خرید از سایت خود ترغیب کنید.

نتیجه گیری
در این مقاله سعی کردیم بیشتر در مورد رونق کسب و کارهای سنتی صحبت کنیم. کسب و کارهای سنتی بعد از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بازارها نتوانستند مانند سابق به کار خود ادامه دهند. بنابراین بسیاری از افردی که کسب و کار سنتی داشتند ترجیح دادند تا به سمت کسب و کار اینترنتی بروند. کسب و کار اینترنتی امروزه بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است و افراد زیادی ترجیح می دهند تا در این فضا اقدام به کسب درآمد کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که چون افراد زیادی در اینترنت مشغول فعالیت هستند. بنابراین فضای کسب درآمد در اینترنت بسیار رقابتی است. به همین دلیل شما برای ماندن در فضای مجازی باید بتوانید مواردی مانند کیفیت محصول، فروش آنلاین، جلب اعتماد مشتری و ... را مد نظر داشته باشید.
 
 
کد مطلب: 65116
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام