کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

این نرم‌افزارها باتری و حافظه شما را تصرف می‌کنند

سايت خبری ايتنا , 10 خرداد 1400 ساعت 0:07

ایتنا- پژوهش انجام شده در رابطه با نرم‌افزارهایی که باتری و حافظه تلفن همراه را اشغال می‌کنند، نرم‌افزارهایی را در فهرست پرمصرف ترین‌ها قرار داده است که بسیاری را شگفت زده می‌کند.


پژوهش انجام شده در رابطه با نرم‌افزارهایی که باتری و حافظه تلفن همراه را اشغال می‌کنند، نرم‌افزارهایی را در فهرست پرمصرف ترین‌ها قرار داده است که بسیاری را شگفت زده می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  phonearena، کمپانی خدمات حافظه ابری pCloud به تازگی در رابطه با نرم‌افزارهایی که بیشتر از همه باتری و حافظه تلفن‌های همراه را مورد استفاده قرار می‌دهند پژوهشی را انجام داده است. به منظور انجام این تحقیق از داده هایی نظیر نرم‌افزارها ی مورد استفاده توسط هر اپ، عمر باتری مورد استفاده توسط این نرم‌افزارها  و در دسترس بودن حالت تاریک برای هر کدام از آنها استفاده شده است.
 
این مرکز اعلام کرد که با ترکیب نتایج این سه فاکتور می‌توان حساب کرد که کدام یک از 100 نرم‌افزار محبوب کاربران از باتری و حافظه زیادتری نسبت به دیگری استفاده می‌کنند. نتایج به دست آمده در این تحقیق بسیار جالب بود. دو نرم‌افزاری که بیش از همه باتری تلفن همراه کاربران را مصرف می‌کرد نرم‌افزار فیت بیت و My Verizon بود که اجازه می‌داد 14 تا 16 نرم‌افزار نظیر دوربین، موقعیت مکانی، میکروفون و وای فای به صورت پس زمینه فعالیت داشته باشند. هر دوی این‌ها با امتیاز 92.31 درصدی به عنوان کشنده‌ترین نرم‌افزارها  برای همراه هوشمند کاربران شناخته شدند.
 
به خاطر داشته باشید که فعالیت‌های پس زمینه از باتری تلفن شما استفاده می‌کنند و بنابراین نرم‌افزارهایی که در پس زمینه فعالیت زیادی انجم می‌دهند می‌توانند بدون اینکه متوجه شوید، باتری دستگاه شما را خالی کنند. شش نرم‌افزار شبکه اجتماعی نیز در میان 20 نرم‌افزار موجود در این فهرست قرار گرفته اند.
 

 
 
به این ترتیب فیس بوک با امتیاز 82 درصد، اینستاگرام با امتیاز 79 درصد، اسنپ چت با امتیاز 77 درصد، واتس اپ با امتیاز 77 درصد، یوتیوب با امتیاز 77 درصد و لینکدین با امتیاز 72 درصد به ترتیب در جایگاه‌های پنجم، هشتم، یازدم، دوازدهمف چهاردم و بیستم قرار گرفته اند. به صورت میانگین نرم‌افزارها ی شبکه اجتماعی از 11 نرم‌افزار دیگر از قبیل تصاویر، میکروفون، موقعیت مکانی و وای فای به صورت پس زمینه استفاده می‌کنند.
 
علاوه بر این حالت تاریک تنها در تلفن‌های همراهی که از صفحه نمایش ال‌ای دی استفاده می‌کنند، می‌تواند در مصرف باتری صرفه جویی کند. پنل‌های ال‌ای دی مانند پنل‌های ال سی دی به نور پس زمینه جداگانه نیازمند نیستند و به منظور تولید نور سیاه در صفحه نمایش‌های ال‌ای دی تنها می‌بایست به خاموش شدن پیکسل‌ها اکتفا کرد و به این ترتیب در مصرف باتری صرفه جویی می‌شود.
 
جالب است بدانید که نرم‌افزار United Airlines با اشغال 437.8 مگابایت از حافظه جایگاه نخست نرم‌افزار کشنده حافظه را به خود اختصاص داده است. پس از آن نرم‌افزارها ی لیفت و اوبر با اشغال 325.1 و 299.6 مگابایت از حافظه در رتبه دوم و سوم این فهرست جای گرفته اند. همچنین نرم افزاهرای مرتبط با غذا نظیر مک دونالد نیز حافظه زیادی را اشغال خواهند کرد.


کد مطلب: 65085

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65085/این-نرم-افزارها-باتری-حافظه-تصرف-می-کنند

ايتنا
  https://www.itna.ir