۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۱

افزوده شدن قابلیت دیکشنری جدید به مایکروسافت اج

ایتنا- توسعه دهندگان به تازگی دیکشنری درون برنامه‌ای جدیدی را به منظور جستجوی سریع معانی کلمات در حین وب گردی به صورت تست به مرورگر مایکروسافت اج افزوده‌اند.
افزوده شدن قابلیت دیکشنری جدید به مایکروسافت اج
در رقابت بین مرورگرهای وب، هر یک بدنبال عرضه قابلیت‌های تازه به کاربران خود هستند تا سهم بیشتری را از بازار این نرم‌افزار، جذب نمایند.
توسعه دهندگان به تازگی دیکشنری درون برنامه‌ای جدیدی را به منظور جست‌وجوی سریع معانی کلمات در حین وب گردی به صورت تست به مرورگر مایکروسافت اج افزوده‌اند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی laptopmag، مایکروسافت اج به زودی به قابلیت دیکشنری جدیدی مجهز خواهد شد که به شما اجازه می‌دهد تا در هنگام جست‌وجو در گوگل و وب‌سایت‌ها، بدون سرچ دستی بتوانید معانی لغت‌هایی که نمی‌دانید را پیدا کنید.
 
اگر چنانچه به یاد داشته باشید، پیش از این که مرورگر اج بر پایه کروم عرضه شود، از این قابلیت دیکشنری درون خطی بهره‌مند شده بود. با این حال به نظر می‌رسد که وجود چنین قابلیتی در نسخه مبتنی بر کروم اج نیز ضروری دانسته شده است و این دیکشنری اج هم اکنون برای تست به جامعه اینسایدر عرضه شده است.
 
 
 
به این ترتیب اکنون، این دیکشنری درون برنامه‌ای جدید با هایلایت کردن و کلیک راست روی کلمات فعال خواهد شد. به دنبال آن، یک منوی کوچک به صورت پاپ آپ ظاهر می‌شود که بر مبنای آن، کاربران می‌توانند به سرعت با کلیک روی گزینه Define، معنی و توضیح کلمات را مشاهده کنند.
مشخص است که این ابزار جدید، برای آن دسته از افرادی که جست‌وجوی دستی معنی کلمات را مشکل می‌دانند بسیار کاربردی خواهد بود.
 
همچنین این منوی کوچک کاربردی را می‌توان از پنل منوی تنظیمات فعال کرد. اطلاعات به دست آمده از Windows Latest حاکی از آن است که این ویژگی تنها مختص صفحات وب نیست و کاربران اج می‌توانند از این دیکشنری در فایل‌های پی دی اف که درون این مرورگر باز می‌شوند نیز استفاده کنند.
 
کد مطلب: 65083
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام