کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسنپ دراگون 7c برای استفاده در کروم‌بوک‌ها و کامپیوترها بازسازی شد

سايت خبری ايتنا , 9 خرداد 1400 ساعت 14:48

ایتنا- کمپانی کوالکام تراشه اسنپ دراگون 7c را به منظور استفاده در لپ تاپ‌های میان رده و مقرون به صرفه ویندوز 10 و کروم بوک بازسازی کرد.


کمپانی کوالکام تراشه اسنپ دراگون 7c را به منظور استفاده در لپ‌تاپ‌های میان رده و مقرون به صرفه ویندوز 10 و کروم بوک بازسازی کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کوالکام در اواخر سال 2019 میلادی از اسنپ دراگون 8c و 7c به عنوان پردازنده‌هایی برای کروم‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌های مجهز به ویندوز 10 رونمایی کرد. امروز این کمپانی به منظور بهبود عملکرد این دو تراشه، آنها را به روز کرده است.
 
نسل دوم اسنپ دراگون 7c به یک پردازنده Kyro مجهز شده است که می‌تواند سرعت کلاک 2.55 هرتزی را به کاربر ارائه بدهد. ایت کمپانی مدعی شده است که سرعت این تراشه نسبت به پلتفرم‌های مشابه 10 درصد بیشتر است. احتمالا منظور کوالکام از پلتفرم‌های مشابه در این زمینه خانواده Gemini Lake شرکت اینتل بوده است. این کمپانی همچنین مدعی شده است که نسل دوم تراشه اسنپ دراگون 7c می‌تواند نسبت به سایر رقبا عمر باتری دوبرابری را به کاربر ارائه کند.
 

 
 
این تراشه به غیر از برخورداری از پردازنده سریع‌تر تقریبا همان است که کوالکام در سال 2019 رونمایی کرد. پردازنده گرافیکی این تراشه از نوع ادرنو 618 و مودم آن از نوع اسنپ دراگون X15 LTE است. این مودم می‌تواند سرعت دانلود این تراشه را به 800 مگابیت بر ثانیه برساند.
 
این تراشه مانند نسخه‌های قبلی خود با هدف قرار دادن جامعه مشتریان آموزشی و دارای بودجه محدود به بازار عرضه شده است. کوالکام در این رابطه اظهار داشته است که می‌توان انتظار داشت که نسل جدید لپ تاپ‌های مجهز به اسنپ دراگون 7c در این تابستان تحت برند لنوو به بازار عرضه شوند.
 
البته این تراشه جدید تنها محصول تازه کوالکام نیست و این کمپانی در همکاری با مایکروسافت کیت توسعه دهنده اسنپ دراگون را برای ویندوز 10 عرضه کرده است. گزارش‌های به دست آمده از Anandtech خبر از آن دارند که این کیت می‌تواند سازگاری تراشه‌های اسنپ دراگون با ویندوز 10 را به میزان قابل توجهی افزایش بدهد.
 


کد مطلب: 65080

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65080/اسنپ-دراگون-7c-استفاده-کروم-بوک-ها-کامپیوترها-بازسازی

ايتنا
  https://www.itna.ir