۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۰۰
در صورت حذف نکردن محتوای غیرقانونی

روسیه گوگل را به کاهش سرعت تهدید کرد

ایتنا- روسیه تهدید کرد که اگر کمپانی گوگل محتواهایی که از سوی دولت این کشور غیرقانونی تلقی می‌شوند را از روی سرویس‌های خود حذف نکند با کاهش سرعت شدید در این کشور روبرو خواهد شد.
روسیه گوگل را به کاهش سرعت تهدید کرد
روسیه تهدید کرد که اگر کمپانی گوگل محتواهایی که از سوی دولت این کشور غیرقانونیتلقی می‌شوند را از روی سرویس‌های خود حذف نکند با کاهش سرعت شدید در این کشور روبرو خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمیسیون اینترنت دولت روسیه در طی اطلاعیه‌ای به کمپانی گوگل 24 ساعت فرصت داد تا تمامی 26 هزار محتوایی که به نظر این دولت کشور غیرقانونی تلقی می‌شود را از روی سرویس خود حذف کند.
 
اگر کمپانی گوگل دستور ارسال شده را اجرا نکند ممکن است با جریمه‌ای به میزان 10 درصد از درآمد سالیانه خود روبرو شود. همچنین این احتمال وجود دارد که سرعت سرویس‌های گوگل در روسیه با کاهش چشمگیری روبرو شود. این آژانس علاوه بر این گوگل را به سانسور منابع خبری روسیه نظیر موسسه‌های آر تی و اسپوتنیک متهم کرد. 
 
 
 
این آژانس در رابطه با موضوع پیش آمده اظهار داشته است که:« این سانسور رسانه روسی و پشتیبانی هدف مند از فعالیت‌های غیرقانونی اعتراض آمیز نشان دهنده رنگ سیاسی فعالیت‌های گوگل در روسیه است.»
 
جالب است بدانید که این اولین باری نیست که روسیه یک کمپانی غربی را به اعمال چنین محدودیت هایی تهدید کرده است. این کمپانی در ماه مارس نیز توییتر را به دلیل سرعت پایینش در حذف محتوای ممنوعه در این کشور متهم کرد و آن را به مسدود شدن کلی در روسیه تهدید کرد. در آن زمان این آژانس اعلام کرد که می‌تواند به دلیل مشابه تحریم هایی از این دست را علیه فیس بوک، گوگل و  یوتیوب اعمال کند.
 
رویترز بر اساس اسناد دادگاهی نقل کرده است که گوگل از کمیسیون اینترنت روسیه به دلیل 12 ویدیویی که این آژانس خواستار حذف آنها شده بود، شکایت کرده است. در این کلیپ‌ها الکسی ناوالنی به عنوان مخالف اصلی دولت پوتین انتقاد‌های تندی را علیه او ذکر کرده بود و به همین دلیل نیز دولت روسیه خواستار حذف آنها شده بود. البته نتیجه این شکایت هنوز مشخص نشده است.
 
کد مطلب: 65079
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام