۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۵

امکان رمزگذاری روی تاریخچه قابلیت My Activity در حساب کاربری گوگل

ایتنا- گوگل به تازگی اعلام کرده است که به منظور حفاظت از تاریخچه افراد در استفاده از سرویس‌های گوگل قصد دارد تا قابلیت My Activity را به لایه امنیتی جدیدی تجهیز کند.
امکان رمزگذاری روی تاریخچه قابلیت My Activity در حساب کاربری گوگل
گوگل به تازگی اعلام کرده است که به منظور حفاظت از تاریخچه کاربران خود در استفاده از سرویس‌های گوگل، قصد دارد تا قابلیت My Activity را به لایه امنیتی جدیدی تجهیز کند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی androidpolice، هر زمان که شما از یکی از محصولات گوگل نظیر تلفن همراه اندرویدی، بلندگوهای هوشمند مجهز به دستیار گوگل یا حتی مرورگر کروم استفاده‌می کنید، تاریخچه فعالیت‌هایتان در سرورهای این کمپانی ذخیره‌می شود و‌ می‌توانید آن را با مراجعه به سرویس My Activity مشاهده کنید.
 
کاربردهای این سرویس بسیار زیاد است. برای مثال برخی از کاربران زمانی که از بلندگوهای هوشمند خود پاسخ نامرتبط با سوالشان را‌ می‌شوند، با مراجعه به My Activity‌ می‌فهمند که دستیار گوگل در واقع سوال آنها را چگونه شنیده است. همچنین در این سرویس، نرم‌افزارهای مورد استفاده در تاریخ مشخص و بررسی‌های مکان‌هایی مشاهده شده در نقشه گوگل امکان‌پذیر است. از آنجایی که تمامی این داده‌ها خصوصی و حساس هستند، گوگل لایه امنیتی جیدی را برای حفاظت از آنها اعمال کرده است.
 
 
 
گزارش‌های به دست آمده از گوگل حاکی از آن است که در صورت فعال‌سازی این لایه امنیتی جدید، گوگل پیش از نمایش این اطلاعات از هویت شما مطمئن خواهد شد. این امر موجب‌ می‌شود که تاریخچه استفاده‌تان از سرویس‌های گوگل در دستگاه‌های مختلفی که از آنها استفاده‌ می‌کنید، امنیت بیشتری داشته باشد.
البته این تنظیمات تنها برای بخش My Activity اعمال خواهد شد و تاریخچه شما در محصولات دیگر گوگل همچنان به روال گذشته در دسترس خواهند بود.
 
همچنین در صورتی که این لایه امنیتی جدید را فعال کنید، قبل از نمایش تاریخچه مورد نظر، از شما درخواست‌ می‌شود که هویت خود را تایید کنید. این قابلیت شما را به صفحه ورود گوگل هدایت‌ می‌کند و از آنجا‌ می‌توانید با وارد کردن رمز یا اتصال با استفاده از دستگاه اندرویدی هویت خود را تایید کنید.
 
این لایه امنیتی زمانی کاربری دارد که شما از چند کامپیوتر به صورت همزمان استفاده‌ می‌کنید یا برای دستگاه خود قفل نمی‌گذارید. این قابلیت همچنان از صفحه ورود گوگل استفاده‌ می‌کند و برای حفاظت بیشتر از این اطلاعات، شما را ملزم به تعریف رمز‌های جدید نمی‌کند.
در نهایت اگر از ذخیره جزئیات تاریخچه استفاده از سرویس‌های گوگل راضی نیستید‌، می‌توانید آنها را پاک کرده یا موارد ذخیره شده را در بخش تنظیمات Activity Control کنترل کنید.
 
کد مطلب: 65060
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام