۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۰۳

تلاش گوگل برای توسعه خانه‌های هوشمند

ایتنا- کمپانی گوگل در تلاش است تا قابلیت هوشمندی و ارتباطی دستگاه‌های خانه هوشمند را با استفاده از پروتکل Matter افزایش بدهد.
تلاش گوگل برای توسعه خانه‌های هوشمند
کمپانی گوگل در تلاش است تا قابلیت هوشمندی و ارتباطی دستگاه‌های خانه هوشمند را با استفاده از پروتکل Matter افزایش بدهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  pocketnow، اپل به تازگی از برنامه‌های خود برای استفاده از پروتکل Matter به منظور هوشمند‌تر کردن و افزایش قابلیت اتصال اکوسیستم دستگاه‌های خود رونمایی کرد. این کمپانی برای شروع اظهار داشت که پشتیبانی از Matter را به دستگاه‌های خانه هوشمند برند نست و اندروید خواهد افزود.
 
گوگل اظهار داشته است که پشتیبانی از Matter موجب می‌شود که فرایند تنظیم دستگاه‌های خانه هوشمند آسان‌تر شود. همچنین این پروتکل می‌تواند قابلیت همکاری اکوسیستم دستگاه‌های هوشمند را افزایش دهد. گوگل در این رابطه می‌گوید:« شما می‌توانید از روش‌های مختلفی نظیر نرم افزارهای اندروید مجهز به Matter، دستیار گوگل، نرم‌افزار گوگل هوم، کنترل‌های اندروید پاور و دستگاه‌های سازگار گوگل به منظور کنتر سریع آنها استفاده کنید.»
 
در نهایت گوگل قصد دارد که میلیارد‌ها دستگاه اندروید را به مرکزی برای کنترل تمامی دستگاه‌های خانه هوشمند دارای تاییدیه Matter که توسط گوگل و سایر برند‌ها ساخته شده اند، تبدیل کند. گوگل همچنین تصمیم دارد تا همکاری Matter را با فناوری افزایش عملکرد و امنیت دستگاه‌های خانگی Thread مستحکم‌تر کند.
 
 
 
مهم‌تر این که دستگاه هایی نظیر نست وای فای، نست هاب مکس و نست هابی که از فناوری Thread استفاده می‌کنند به عنوان یک مرکز اتصال برای تمامی دستگاه‌های خانه هوشمند دارای تاییدیه Matter عمل خواهند کرد. گوگل در این رابطه اطمینان داده است که نمامی بلندگوها و صفحه نمایش‌های هوشمند برند نست به روز رسانی پشتیبانی از Matter را دریافت خواهند کرد.
 
گوگل همچنین تصمیم دارد که دماسنج‌های نست را نیز به فهرست دستگاه‌های سازگار با این فناوری بیفزاید و از این طریق امکان ارتباط آنها را با سایر لوازم خانگی دارای تاییدیه Matter فراهم کند. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا نسخه‌های قدیمی‌تر دماسنج نست نیز این به روز رسانی را دریافت خواهند کرد یا خیر.
 
این کمپانی غول همچنین در حال ایجاد یک پایگاه داده از دستگاه‌های هوشمند خانگی است که با ابزارهای سازگار با دستیار هوشمند گوگل، پرسش و پاسخ‌ها و فیلم‌های آموزشی کار خواهند کرد. به گفته گوگل دستگاه‌های برند‌های مختلفی نظیر سامسونگ، فیلیپس و ال جی از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد. 
کد مطلب: 65042
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام