۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۳

نظرات مدیر ارشد اجرایی گوگل درباره هوش مصنوعی و فناوری‌های معرفی شده در Google I/O

ایتنا- سوندار پیچای به عنوان مدیر ارشد اجرایی گوگل در رابطه با اهمیت هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های معرفی شده در کنفرانس Google I/O با رسانه MKBHD مصاحبه کرد.
نظرات مدیر ارشد اجرایی گوگل درباره هوش مصنوعی و فناوری‌های معرفی شده در Google I/O
سوندار پیچای به عنوان مدیر ارشد اجرایی گوگل در رابطه با اهمیت هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های معرفی شده در کنفرانس Google I/O با رسانه MKBHD مصاحبه کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  androidcentral، سوندار پیچای در این مصاحبه در مورد کاربردهای عملی هوش مصنوعی نظیر پیشرفت در عکاسی محاسباتی گوگل برای نمایش دقیق‌تر رنگ‌های پوسته تیره که در تلفن هایی مانند پیکسل 5 مشاهده می‌شود، صحبت می‌کند. پیچای اشاره می‌کند که چقدر از این فناوری هیجان زده است و اینکه دخترش شخصاً از آن بهره مند شده است. وی اظهار داشت: «دخترم وقتی اولین بار این موضوع را شنید همین واکنش را داشت». «او احساس كرد كه به درستي به تصویر کشیده نشده است.»
 
این گفتگو در رابطه با ویژگی‌های دیگری نظیر Live Caption نیز ادامه پیدا کرد و پیچای در رابطه با آن نیز اعلام کرد که برخی از قابلیت هایی که ممکن است روی یک جامعه تاثیر بگذارد، این قابلیت را دارد که مورد استفاده بسیاری از افراد خارج از آن جامعه نیز قرار بگیرد.
 
 
 
پیچای جدای از کاربردهای عملی، در مورد اصول اخلاقی نهفته در برخی از هوش‌های مصنوعی خود هم صحبت کرد و اظهار داشت که همکاری با ارگان‌های دولتی برای کمک به قانون گذاری هوش مصنوعی و هدایت آن برای شرکت‌های فناوری بسیار مهم است. او در مثال کاربرد اصول اخلاقی هوش مصنوعی به فناوری جدید LaMDA اشاره می‌کند. هدف ساخت این فناوری این است که دستیار گوگل بتواند گفتار را بهتر درک کرده و امکان مکالمه‌های بیشتر با جریان آزاد را فراهم کند.
 
پیچای در این باره اعلام کرد که:« به همین دلیل است که ما اصول هوش مصنوعی خود را بسیار واضح و علنی بیان کردیم تا چارچوبی برای تفکر درباره مواردی از این دست داشته باشیم . ما باید اصول و دستورالعمل‌های اخلاقی مربوط به هر چیزی را که در آن بخش توسعه می‌دهیم، در اختیار داشته باشیم.»
 
این بیانیه نشان دهنده اهمیت تلاش‌های گوگل برای ساخت هوش‌های مصنوعی پیرو اصول اخلاقی است. گوگل به دلیل رفتار با کارمندان هوش اخلاقی مانند تیمنیت گبرو درگیری عمومی طولانی مدتی داشت که در نهایت منجر به اخراج و از دست دادن سایر محققان شد و وجهه این کمپانی را در این رابطه بسیار خراب کرد. به همین دلیل گوگل برای بازیابی وجهه از دست رفته خود اخیراً اعلام کرد که قصد دارد تا تیم مطالعاتی درباره هوش مصنوعی اخلاقی را دو برابر کند.
 
علاوه بر این گزارش‌های به دست آمده از مجله وال استریت نشان دهنده آن است که واحد DeepMind گوگل سعی داشته است تا از گوگل استقلال بیشتری پیدا کند و اظهار داشته که تحقیقاتش نباید توسط یک کمپانی کنترل شود. با این حال این گفتگوها هنوز به جایی نرسیده است.
 
کد مطلب: 65040
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام