۰
plusresetminus
شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۴

سرویس درمانی ایرلند هدف حمله سایبری گسترده

ایتنا - این حمله باج افزاری خدمات پزشکی را فلج کرد و باعث مختل شدن تست کووید ۱۹ شد و بیمارستانها را ناچار کرد وقت ویزیت مراجعان را لغو کنند.
سرویس درمانی ایرلند هدف حمله سایبری گسترده

اف.بی.آی اعلام کرد گروه هکری باج گیری که هفته گذشته به سیستم درمانی ایرلند حمله کرد، عامل حمله به ۱۶ شبکه پزشکی و اورژانسی آمریکا در یک سال گذشته بوده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در هشداری که توسط انجمن بیمارستان آمریکا منتشر شد، اف بی آی اعلام کرد مجرمان سایبری از نرم افزار مخربی به نام Conti برای هدف گرفتن خدمات پزشکی اورژانسی، مراکز پزشکی و شهرداریها استفاده می کنند. در این هشدار به نام قربانیان یا شدت رخنه اطلاعاتی اشاره نشده و تنها اعلام شده که بیش از ۴۰۰ سازمان در سراسر جهان هدف این باج افزار قرار گرفته اند.

سرویس درمانی ایرلند جمعه گذشته در پی آنچه وقوع یک حمله سایبری بزرگ توصیف کرد، سیستمهای رایانه ای خود را بست. این حمله باج افزاری خدمات پزشکی را فلج کرد و باعث مختل شدن تست کووید ۱۹ شد و بیمارستانها را ناچار کرد وقت ویزیت مراجعان را لغو کنند. اوسیان اسمیت، وزیر مسئول دولت الکترونیکی ایرلند این حمله را جدی ترین جرم سایبری به وقوع پیوسته علیه دولت ایرلند توصیف کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دولت ایرلند اعلام کرد هیچ باجی به هکرها پرداخت نکرده و پرداخت نخواهد کرد.
کد مطلب: 65027
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام