کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توییتر قوانین روسیه را پذیرفت

29 ارديبهشت 1400 ساعت 18:56

ایتنا - روسیه اعلام کرد به دنبال تبعیت توئیتر از قوانین و درخواست‌های روسیه، فیلتر این شبکه اجتماعی فعلا منتفی شده، اما کاهش عمدی پهنای باند آن ادامه می‌یابد.




توئیتر 91 درصد از درخواست های روسیه برای پاک کردن محتوای نامناسب و ضدمنافع ملی روسیه را پذیرفته و این نوع محتوا را حذف کرده است.

به گزارش ایتنا از فارس، از همین رو مسکو هم اعلام کرده که دسترسی به توئیتر را مسدود نمی کند، اما کماکان سرعت بالا آمدن و لود صفحات توئیتر را کند خواهد کرد. این محدودیت هم در نسخه وب و هم بر روی اپلیکیشن موبایلی توئیتر در درون مرزهای روسیه اعمال خواهد شد.

رگولاتوری روسیه موسوم به «Roskomnadzor» می گوید عملکرد توئیتر را به طور دقیق زیرنظر خواهد داشت تا میزان تبعیت آن از قوانین و درخواست های روسیه مشخص شود.

این رگولاتوری تا 15 ماه می به توئیتر فرصت داده بود تا هزاران درخواست دریافتی برای حذف توئیت های مجرمانه را اجرا کند. دولت روسیه به توئیتر هشدار داده بود مخالفت با این درخواست ها به معنای بلوکه شدن توئیتر خواهد بود و با هدف فشار به توئیتر روند کاهش پهنای باند آن نیز ادامه می یابد.

بر اساس بررسی های رگولاتوری روسیه، توئیتر حاوی محتوای متنوعی با هدف تبلیغ هرزه نگاری کودکان و مصرف مواد مخدر نیز هست. همچنین دولت روسیه از اینکه برخی کاربران توئیتر خواستار مشارکت افراد کم سن و سال در گردهمایی های خلافکارانه جمعی می شوند، اظهار نگرانی و نارضایتی کرده بود.

رگولاتوری روسیه پس از تایید حذف 91 درصد از محتوای درخواستی از این شبکه اجتماعی خواستار عدم مسدودشدن توئیتر شده و افزوده که در عین حال روند کاهش سرعت دسترسی به آن متوقف نخواهد شد. بر اساس اعلام Roskomnadzor هنوز حدود 500 پست نامنساب در توئیتر وجود دارد که باید حذف شوند.

رگولاتوری روسیه قبلا از فیس بوک و یوتیوب نیز خواسته بود تا اقدامات مشابهی را برای حذف محتوای نامناسب و ضدمنافع روسیه انجام دهند، در غیراین صورت آنها هم با محرومیت و مسدودشدن مواجه خواهند شد. یوتیوب قبلا با بلوکه کردن 5 حساب کاربری و 10 ویدئوی متعلق به شبکه تلویزیونی دولتی آر تی خشم روسیه را برانگیخته بود. Roskomnadzor از سال گذشته تا به حال 31 درخواست برای رفع محدودیت های اعمال شده بر علیه شبکه آر تی ارسال کرده است.


کد مطلب: 65014

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65014/توییتر-قوانین-روسیه-پذیرفت

ايتنا
  https://www.itna.ir