۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۳

ایرانسل حامی نخبگان دانشگاهی برای پیشرفت صنعت ارتباطات کشور

ایتنا - معاون منابع انسانی ایرانسل با حضور در میزگرد کنفرانس مهندسی برق ایران با موضوع «فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و اشتغال در صنعت برق و مخابرات»، از حمایت ایرانسل در جهت تسهیل ورود نخبگان دانشگاهی به بازار کار صنعت برق و ارتباطات خبر داد.
ایرانسل حامی نخبگان دانشگاهی برای پیشرفت صنعت ارتباطات کشور

به گزارش روابط‌عمومی ایرانسل، صبح امروز سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1400 و در اولین روز از کنفرانس مهندسی برق ایران، میزگرد «فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و اشتغال در صنعت برق و مخابرات»، به میزبانی دانشگاه امیرکبیر تهران و با حضور دکتر سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر، دکتر مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، دکتر سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات، محمدمهدی مجتهدی معاون منابع انسانی ایرانسل، محمودرضا حقی‌فام معاون پژوهش و فناوری گروه مپنا و جمعی از اساتید و دانشجویان کشور، به صورت آنلاین و نیمه‌حضوری برگزار شد.

در این میزگرد که با هدف بررسی چالش‌های ورود فارغ‌التحصیلان مهندسی برق و مخابرات به بازار کار و کم کردن فاصلۀ صنعت و دانشگاه برگزار شده بود، محمدمهدی مجتهدی معاون منابع انسانی ایرانسل با توضیح اقدام‌های توسعه‌ای اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران برای کارمندان خود و اقدام‌های مسؤولیت اجتماعی در راستای جذب نخبگان دانشگاهی به محیط پروژه‌های واقعی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: ما در راستای مسؤولیت اجتماعی چند موضوع را پیگیری کردیم که بتوانیم از دانشجویان برتر دانشگاه‌ها و استعدادهای حوزه‌های مختلف از جمله کامپیوتر، مخابرات، برق و قدرت، دانش مالی، بازاریابی و حتی فروش در ایرانسل جذب نیرو داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های ICDC گفت: مرکز توسعۀ کارراهه شغلی ایرانسل با شعار «گام اول را حرفه ای بردار»، هر سال دوره‌هایی را با کمک شرکت‌های استعدادیابی برگزار می‌کند تا زمینه جذب نیروهای برتر را فراهم آورد. ما در این دوره‌ها هر سال با جمع‎‌آوری روزمه‌ها از دانشگاه‌های سراسر کشور، مراحل ارزیابی و برگزاری آزمون زبان انگلیسی را پشت سر می‌گذاریم و از چهار برابر افراد مجاز، برای ورود به دوره‌های کارآموزی دعوت می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: برای مثال ما در دورۀ اول برگزاری این رویداد، بیش 6 تا 7 هزار رزومه دریافتی را بررسی کردیم و از بین آن‌ها ششصد رزومه را به آزمون زبان انگلیسی دعوت کردیم. پس از آن دوره‌های کارآموزی سه ماهه برای افراد مجاز برگزار شده و نفرات برتر را به مدت یکسال وارد شرکت ایرانسل کردیم تا با راهبری از سوی مدیران، تجربه کار در پروژه‌های واقعی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را کسب کنند.  در نهایت نیز پس از یکسال کارآموزی با 60 نفر از افراد برتر، سی نفر از این عزیزان به استخدام ایرانسل درآمدند و در جمع همکاران ما قرار گرفتند.
 


معاون منابع انسانی ایرانسل با اشاره به اینکه هم‌اکنون در دوره دوم برگزاری رویداد مرکز توسعۀ کارراهۀ شغلی ایرانسل هستیم گفت: در طی این دوره که از مهرماه 1399 آغاز شد، از حدود چهار هزار رزومه دریافتی، هزار نفر را به آزمون زبان انگلیسی دعوت کردیم و بعد از برگزاری آزمون، 350 نفر به دوره آموزشی راه پیدا کردند. از میان آن‌ها نیز هم‌اکنون پنجاه نفر در کنار همکاران ایرانسل هستند و درحال تجربه پروژه‌های واقعی و یادگیری فرآیندهای داخلی ایرانسل اند. در نهایت و با اتمام این دوره نیز 20 نفر از افراد به استخدام ایرانسل در خواهند آمد.

معاون منابع انسانی ایرانسل در ادامه با توضیح روند مدیریت کارراهۀ شغلی و توسعۀ شغلی برای کارمندان گفت: با توجه به اینکه دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل از جامعه دانشگاهی و از اساتید دانشگاه تربیت مدرس اند، ضرورت توسعۀ شغلی کارمندان، مطابق با استانداردهای بین‌المللی، بیش از پیش در دستور کار واحد منابع انسانی قرار دارد. ما با کمک مراکز دانشگاهی و آموزشی بیش از 2500 برنامه توسعۀ فردی در حوزه‌های حرفه‌ای و مدیریتی برای افراد سازمان خود در سال گذشته داشتیم و این روند برای افراد جدیدی که استخدام می‌شوند نیز همواره ادامه خواهد داشت.

در پایان وی با دعوت از دانشجویان دانشگاه‌های ایران، از آن‌ها خواست تا با ارسال رزومه به ایرانسل از طریق وبسایت SAY.IR ، برای موقعیت‌های شغلی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز حضور در دوره‌های کارراهۀ شغلی ایرانسل اعلام آمادگی کنند.
کنفرانس مهندسی برق ایران در محورهای الکترونیک، قدرت، کنترل، مخابرات، کامپیوتر و مهندسی پزشکی، توسط انجمن علوم مهندسی برق ایران و دبیرخانه دائمی كنفرانس در دانشگاه امیرکبیر، از ۲۸ تا ۳۰ اردبیهشت ماه ۱۴۰۰ به صورت آنلاین و نیمه‌حضوری برگزار می‌شود و با سخنرانی دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، خاتمه می‌یابد.
کد مطلب: 65011
برچسب ها: ایرانسل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام