کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل لپ‌تاپ‌ و رایانه ارزان وارد بازار می‌کند

29 ارديبهشت 1400 ساعت 14:13

ایتنا - ​​​​​​​اپل در تلاش برای کنار گذاشتن تراشه‌های اینتل و جلو زدن از رقیبانش، سرگرم آماده سازی عرضه چندین مدل جدید لپ‌تاپ و رایانه رومیزی مک با پردازنده سریعتر، طراحی جدید و امکان اتصال بهتر با دستگاه‌های دیگر است.




بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش کرد ارتقاهای انجام گرفته، مدلهای مختلف مک شامل لپ‌تاپ مدل بالای مک بوک پرو، لپ‌تاپ نسبتا ارزان‌تر مک بوک ایر و رایانه‌های رومیزی مک پرو، آی‌مک و مک مینی را دربرمی گیرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، انتظار می رود مدل جدید مک بوک پرو تا اوایل تابستان به بازار عرضه شود و پس از آن مدل ارتقا یافته مک بوک ایر و مدل پایینتری از مک بوک پرو و ورک استیشن جدید مک پرو روانه بازار خواهند شد. اپل سرگرم کار روی یک مدل بالاتر رایانه رومیزی مک مینی و مدل بزرگ‌تر آی‌مک است. در ساخت این دستگاه‌ها تراشه طراحی شرکت اپل بکار می رود که عملکرد و قابلیتهای بالاتری نسبت به تراشه های فعلی M۱ دارد.

اپل قصد دارد محصولات جدید مک بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی را عرضه کند که طراحی بدنه جدیدی داشته و از فناوری شارژر مگ سیف مغناطیسی استفاده می کنند و پورتهای بیشتری برای اتصال به دستگاههای بیرونی دارند. اپل همچنین پورت HDMI و اسلات کارت SD را که در مدلهای قبلی حذف کرده و باعث انتقاد کاربران به خصوص عکاسان شده بود را در مدلهای جدید برمی گرداند.

اپل روز سه شنبه اعلام کرد آی‌مک ۲۴ اینچی جدید روز ۲۱ ماه مه در فروشگاهها موجود خواهد بود.

شرکت تحقیقاتی گارتنر ماه گذشته گزارش کرده بود فروش رایانه شخصی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به میزان ۳۲ درصد رشد کرد که سریعترین نرخ رشد سالانه از زمان آغاز رصد این بازار در سال ۲۰۰۰ بود. اپل با ۱۵ درصد سهم از بازار آمریکا و هشت درصد سهم از بازار جهانی، چهارمین شرکت پرفروش بود. محصولات مک سهم رو به رشدی در درآمد اپل پیدا کرده اند و در سه ماهه ژانویه تا مارس ۹.۱ میلیارد دلار درآمد برای این شرکت داشتند که معادل ۱۰ درصد از کل فروش اپل بود.

اپل پاییز گذشته جایگزین کردن پردازنده های اینتل با تراشه M۱ را که مبتنی بر فناوری مشابه آیفون و آی پد است را آغاز شد. این تراشه نیروی کمتری مصرف می کند و اجازه می دهد رایانه مک با اپلیکیشن مشابه دستگاههای موبایل کار کند. اکنون مدل قویتر این تراشه در مدلهای رایانه مک بکار می رود که هسته های رایانشی بیشتری داشته و سرعت انجام وظایف روزمره و کارهایی مانند ویرایش ویدیو و برنامه نویسی را افزایش می دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۲ استفاده از تراشه های اینتل را به طور کامل کنار بگذارد و از تراشه M۱ طراحی داخلی خود استفاده کند.


کد مطلب: 65008

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/65008/اپل-لپ-تاپ-رایانه-ارزان-وارد-بازار-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir