۰
plusresetminus
جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۸

توسعه‌دهنده ابزار روت کردن اندروید به تیم امنیتی اندروید پیوست

اکنون وو با افرادی کار خواهد کرد که پروژه وی برای مقابله با آنها تلاش کرده است، همکاری که البته خالی از کینه هم نخواهد بود.
توسعه‌دهنده ابزار روت کردن اندروید به تیم امنیتی اندروید پیوست
در موارد بسیاری مشاهده شده که مهارت‌ها و تخصص یک توسعه‌دهنده نرم‌افزاری بالاخره مورد توجه یک شرکت بزرگ قرار گرفته و توسعه‌دهنده مذکور را، با ارائه پیشنهادی که رد کردن آن تقریبا غیرممکن است، به تملک در آورده است. با این حال، در بسیاری از موارد هم پیش می‌آید که توسعه‌دهنده مورد نظر دیگر زمان یا فرصتی برای کار بر روی چیزهایی که برایش آن شهرت را ایجاد کرده بود نخواهد داشت. با این حال، گاهی اوضاع از این هم پیچیده‌تر می‌شود چرا که ممکن است تداخل منافعی رخ دهد؛ چنین وضعیتی اکنون احتمالا برای جامعه روت کردن اندروید Magisk رخ دهد چرا که از این پس برای گوگل کار خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، روت کردن اندروید، که در آیفون‌ها با عنوان قفل شکنی (jailbreaking) شناخته می‌شود، همیشه حوزه‌ای پرابهام بوده است. از جنبه فنی، نباید هیچ محدودیتی برای دستیابی به موقعیت ابرکاربر یا مزایای روت کردن در رابطه با دسترسی به ریشه‌های لینوکس اندروید وجود داشته باشد. با این وجود، به خاطر ماهیت نسبتا پیچیده دستگاه‌های موبایل، اندروید به سیستمی رو آورده که کسب چنان دسترسی به‌مثابه نیت بهره‌برداری از باگها در این سیستم عامل باشد.
 

و این دقیقا هدفیست که روت کردن دنبال می‌کند، حتی با کارکردهای جدید ابزار جدیدتر Magisk. از اینرو غیرمنتظره و در عین حال معقولانه است که توسعه‌دهنده آن جان وو توجه گوگل را به خود جلب نمود و وی اکنون اعلام کرده است که به تیم امنیتی پلتفرم اندروید این شرکت ملحق خواهد شد. به عبارت دیگر، وو با افرادی کار خواهد کرد که پروژه وی برای مقابله با آنها تلاش کرده است، همکاری که البته خالی از کینه هم نخواهد بود. وی در توئیترش  (@topjohnwu) خبر پیوستنش به گوگل را تایید کرد.
 
با وجود پیوستن وو به گوگل اما باید توجه داشت که مجیسک منبع‌باز است از اینرو برای همگان با دانش، مهارت و شکیبایی کافی امکان بهره‌برداری از آن برای سنارویهای بدترین حالت وجود خواهد داشت.
 
 
کد مطلب: 65006
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام