۰
plusresetminus
شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۲

هنرپیشه زن روس نخستین بازیگری خواهد بود یک فیلم را در ایستگاه فضایی بین‌المللی بازی می‌کند

ایتنا - این تیم روس باید برای دستیابی به عنوان نخستین فیلم بلند فیلمبرداری شده در فضا عجله کنند، چرا که تام کروز هنرپیشه آمریکایی نیز قصد دارد تا در ماه اکتبر برای فیلمبرداری یک فیلم درام بلند در داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی به ISS سفر کند.
هنرپیشه زن روس، نخستین بازیگر فیلم در ایستگاه فضایی
مسئولان روس هفته پیش اعلام کردند که یک راکت سایوز در 5 اکتبر 2012 قرار است از پایگاه فضایی بایکانور پرتاب شود که حامل یک هنرپیشه و یک کارگردان برای فیلمبرداری از آنچه احتمالا نخستین فیلم بلند ساخته شده در فضا می‌شود خواهد بود. این هنرپیشه روس یولیا پرسیلد 36 ساله خواهد بود، که در کارنامه خود فهرستی طولانی از حضور در تئاترها و فیلم بلند را دارد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، پرسیلد توسط یک کمیسیون دولتی برای ایفای نقش اول در فیلمی با نام «چالش» انتخاب شد. کلیم شیپنکو، کارگردان این فیلم، نیز همراه با این هنرپیشه برای نظارت بر فیلمبرداری خواهد رفت. مسئولان روس می‌گویند که فضاپیمای سایوز برای شروع تولید این فیلم به ISS متصل خواهد شد.
 
این تیم روس باید برای دستیابی به عنوان نخستین فیلم بلند فیلمبرداری شده در فضا عجله کنند، چرا که تام کروز هنرپیشه آمریکایی نیز قصد دارد تا در ماه اکتبر برای فیلمبرداری یک فیلم درام بلند در داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی به ISS سفر کند. فیلم کروز تحت پشتیبانی ناسا و ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس‌ایکس است. تام کروز با 59 سال سن به مراتب مسنتر از پرسیلد روس است.
 

با اینکه تام کروز به خاطر ایفای نقشهای کلیدی در آثاری مانند «اسلحه برتر» و «ماموریت ناممکن» شناخته شده است ولی خیلیها ممکن است با پرسیلد آشنایی نداشته باشند. وی در فیلمی در سال 2015 به نام «نبرد برای سواستوپول» با ایفای نقش یک تک‌تیرانداز ارتش سرخ حضوری پررنگ به ثبت رساند. کارگردان شیپنکو بیشتر به خاطر فیلمی با نام Salyut 7 شناخته می‌شود که نمودی درامانیک از یک ماموریت شوروی برای نجات یک ایستگاه فضایی مداری بود.
 
با این حال شاید بتوان گفت که درام واقعی در ماه‌های اخیر بین ناسا و روسیه در جریان بوده است؛ روسیه اعلام کرده است که ممکن است به طور کامل از برنامه ایستگاه فضائی بین‌المللی کنار بکشد. همچنین، روسیه و چین همچنین در حال افزایش همکاریشان در فضا هستند، به طوری که چین در حال کار بر روی ساخت ایستگاه فضائی خودش است.
 
 
کد مطلب: 64997
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام