۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۳

محققان کورنل بر روی تکنولوژی شارژ وایرلس خودروهای برقی کار می‌کنند

ایتنا - روزی در آینده خواهد رسید که شارژ کردن EV به راحتی با راندن در لاین مناسب انجام شود.
محققان کورنل بر روی تکنولوژی شارژ وایرلس خودروهای برقی کار می‌کنند
بسیاری از پژوهشگران آینده‌ای را پیشبینی کرده‌اند که در آن مالکان و رانندگان خودروهای الکتریکی نیازی به جستجو برای یافتن ایستگاه‌های شارژ و صرف زمان برای پراک کردن برای شارژ باتریشان نداشته باشند. روزی در آینده خواهد رسید که شارژ کردن EV به راحتی با راندن در لاین مناسب انجام خواهد شد. محققان در حال بررسی تکنولوژی هستند که بتواند باتری خودروها را با راندن در نوارهای شارژ ویژه گنجانده شده در جاده شارژ کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، خرم افریدی، پژوهشگر دانشگاه کورنل، می‌گوید که وقتی قرار باشد تمام یک کشور به استفاده از خودروهای برقی رو بیاورد پرسش‌های زیرساختی بسیاری وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود، چرا که چنین تغییر اساسی نیازمند ایستگاه‌های شارژ بسیار زیادی خواهد بود.
 
افریدی می‌گوید که ما در حال حاضر روش‌های شارژ خیلی سریع خودروها در منزل عرضه نشده‌اند. رویکردی که تیم کورنل در پیش گرفته است ریشه در بیش از یک قرن پیش دارد، زمانی که نیکولا تسلا استفاده از میدان الکتریکی متناوب برای چراغ‌های برق را آغاز کرد. افریدی و تیم وی می‌گویند که انتقال توان وایرلس مبتنی بر فیزیک پایه مورد استفاده برای فرستادن پیام‌ها از طریق امواج رادیویی به فضاپیما در اعماق فضاست.
 

وی می‌گوید که یک تغییر قابل توجه این است که آنها انرژی به مراتب بالاتری را در فواصل به مراتب کوتاه‌تری به خودروهای در حال حرکت ارسال می‌کنند. سیستمی که این تیم طراحی کرده است از دو صفحه فلزی عایقبندی‌شده روی زمین استفاده می‌کند که به یک خط برق از طریق یک شبکه تطابقدهی و یک اینورتر فرکانس بالا متصل شده است. آنها میدان‌های الکتریکی نوسانی را تولید می‌کنند که بارها را در یک جفت صفحه فلزی منطبق ضمیمه شده به زیر بدنه خودرو جذب و دفع می‌کنند.
 
این صفحه‌ها یک جریان فرکانس بالا را از طریق یک مدار تعبیه شده در خودرو که آن را یکسو می‌کند القا می‌کنند، و این جریان یک‌سوسازی‌شده باتری را شارژ می‌کند. یک مزیت عمده میدان‌های الکتریکی این است که دارای ماهیت خطی‌تر و جهتدهی‌شده‌تری در مقایسه با قوس‌های حلقه‌ای میدانهای مغناطیسی هستند. به این ترتیب آنها نیاز به مواد جهتدهنده شار، مانند فریت، نیستند و می‌توانند در فرکانسهای به مراتب بالاتری فعالیت داشته باشند.
 
اکنون این تیم در حال کار بر روی تقویت این میدانهای الکتریکی برای رفع مشکل نهایی آنهاست.
 
کد مطلب: 64996
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام