۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۸

رقابت کشورها برای تولید تراشه

ایتنا - کمبود انواع نیمه هادی در جهان که بازار محصولات الکترونیک و خودرو را با کمبود مواجه کرده، موجب شده تا رقابت شدیدی میان کشورها برای تولید این محصول آغاز شود.
رقابت کشورها برای تولید تراشه

پس از آنکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از ضرورت توجه به این موضوع و حمایت از شرکت های فناوری برای تولید نیمه هادی خبر داد، کره جنوبی نیز از سرمایه گذاری در این زمینه خبر داد.

به گزارش ایتنا از فارس، دولت کره جنوبی اعلام کرده که 510 تریلیون وون معادل 452 میلیارد دلار را در زمینه تولید انواع تراشه تا سال 2030 سرمایه گذاری خواهد کرد. البته همه این سرمایه گذاری توسط دولت انجام نمی شود و بخشی از آن توسط شرکت های خصوصی تامین می شود.

کارشناسان هشدار می دهند اگر هم اکنون برای رفع کمبود تراشه در بازارهای جهانی سرمایه گذاری نشود، این کمبود تا سال های 2022 و 2023 نیز ادامه یافته و بازار فناوری اطلاعات و خودرو را متاثر می کند. نگرانی ها در این زمینه موجب شده تا کشورها برای حل کمبودهای فعلی به رقابت پرداخته و به فکر رفع نیاز بازارهای داخلی بیفتند تا از گرانی و کمبود کالاهای الکترونیک جلوگیری کنند.

شرکت مشاوره فناوری سی آی اف در تورنتو تلاش های انجام شده در این زمینه را رقابت های جنگی توصیف کرده که با هدف تامین امنیت و استقلال کشورها صورت می گیرد. زیرا کشورها با کسب استقلال در زمینه تولید تراشه می توانند از وابستگی به یکدیگر بکاهند. به عنوان نمونه این مساله برای کشورهایی مانند چین و تایوان که با یکدیگر رقابت های سیاسی و اقتصادی تنگاتنگی دارند، کاملا حائز اهمیت است. لذا پیش بینی می شود هر یک از این کشورها طی سال های آینده سالانه میلیاردها دلار در این زمینه سرمایه گذاری کنند.
کد مطلب: 64993
برچسب ها: تراشه سخت افزار
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام