۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۵

رکوردشکنی ارزهای دیجتالی علیرغم جنجال ایلان ماسک

ایتنا- در حالی که رمز ارز بیت‌کوین این روزها به دلیل توییت‌های مخالفت آمیز ایلان ماسک افت زیادی را تجربه کرده است، سلطه آلت کوین‌ها بر بازار رمزارزها به بالاترین میزان خود در سه سال گذشته رسیده است.
رکوردشکنی ارزهای دیجتالی علیرغم جنجال ایلان ماسک
در حالی که رمز ارز بیت‌کوین این روزها به دلیل توییت‌های مخالفت آمیز ایلان ماسک افت زیادی را تجربه کرده است، سلطه آلت کوین‌ها بر بازار رمزارزها به بالاترین میزان خود در سه سال گذشته رسیده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cointelegraph، تا زمان نوشتن این خبر، بیت‌کوین 40.3 درصد از سرمایه رمزنگاری شده ترکیبی بازار را در اختیار دارد که این رقم به اعتقاد تحلیلگران CoinMarketCap پایین‌ترین میزان سلطه بازار بیت‌کوین از ژوئن 2018 بوده است. سلطه بازار بیت‌کوین پس از یک دوره رشد قیمت شدید، در ژانویه 2018 به 33 درصد رسید و این درحالی بود که آلت کوین‌ها در زمینه سلطه بازار به ارقام جدیدی دست پیدا کرده بودند. رقم سلطه بیت‌کوین در حال حاضر به 36 درصدی که سه سال پیش یعنی در مه 2018 دیده بود نزدیک می‌شود.
 
مبلغ سرمایه ترکیبی آلت کوین‌ها در هفته گذشته به بیشترین میزان خود یعنی 1.5 تریلیون دلار رسید و این رقم اکنون به 1.2 تریلیون دلار افت کرده است. از طرف دیگر رمز ارز اتریوم اخیرا با رشد سلطه بازار مواجه شده است و توانسته است 19 درصد از سرمایه بازار رمزارزها را به خود اختصاص بدهد. همچنین میزان سرمایه بازار الت کوین ترکیبی این رمزارز به 32 درصد رسیده است.
 
 

در این بین بایننس کوین رتبه سوم را کسب کرده است و 4 درصد از کل سرمایه رمزارزها را در اختیار دارد. پس از آن کاردانو با داشتن 3.3 درصد و دوج کوین با کسب 3 درصد از سهم بازار در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته اند. در مقابل میزان سلطه بازار آلت کوین‌ها در بایننس کوین به 6.7 درصد رسیده است و کاردانو و دوج کوین به ترتیب 5.5 و 5 درصد از این بازار را در اختیار دارند.
 
ایلان ماسک ممکن است با توییتی که به تازگی در رابطه با احتمال فروش بین کوین‌های تسلا منتشر کرده است در افت سلطه بیت‌کوین بر بازار ارزهای دیجیتال تاثیر زیادی گذاشته باشد. با این توییت قیمت بین کوین ظرف 18 ساعت  به میزان 15 درصد افت کرد.
 
اگرچه بیت‌کوین از بالاترین قیمتی که در تاریخ 14 اوریل به خود دید 35 درصد افت کرده است اما آلت کوین‌های دیگر نیز از این افت بازار در امان نبوده اند و اتریوم نیز پس از تجربه پیک خود در 12 مه به میزان 24 درصد افت کرد. با این حال برخی دیگر از رمزارزها نظیر کاردانو در همین بازار نزولی نیز رشد خوبی را تجربه کردند و کاردانو در تاریخ 16 مه به بالاترین قیمت خود رسید.
 
تمامی اطلاعات ارائه شده در این خبر تنها آمار و ارقام بازار رمزارزها است و به هیچ عنوان توصیه‌ای به خرید یا فروش در آن نهفته نیست.
کد مطلب: 64991
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
دنیا چقدر بدبخته یه فرد آلت دست دولت آمریکا رو زندگیشون اثر داره
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام