۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۹
پس از 9 ماه رصد و پیگیری:

سینا استوی به جرم کلاهبرداری از طریق رمزارز بدون پشتوانه دستگیر شد

ایتنا - این شخص تلاش می‌کرد رابطه خود را با برخی مقامات، نزدیک نشان دهد،‌ ضمن اینکه از تبلیغات فراوان در رسانه‌ها و رویدادها نیز بخوبی بهره‌جویی می‌کرد.
سینا استوی به جرم کلاهبرداری از طریق رمزارز بدون پشتوانه دستگیر شد

یکی از چهره‌های جنجالی فعال در حوزه رمزارزها توسط مقامات قانونی دستگیر شد.

به گزارش ایتنا سینا استوی که مدت‌ها فعالیت او در این عرصه، بدلیل وجود ابهامات وارده و نیز اتهاماتی در خصوص کلاهبرداری از کاربران مواجه بود، اخیرا با اخبار و شایعاتی مبنی بر دستگیری خود روبرو می‌شد که همگی آنها را رد می‌کرد، ضمن اینکه تلاش می‌کرد رابطه خود را با برخی مقامات، نزدیک نشان دهد،‌ ضمن اینکه از تبلیغات فراوان در رسانه‌ها و رویدادها نیز بخوبی بهره‌جویی می‌کرد.

اما سرانجام و پس از چند روز، مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری با صدور اطلاعیه ای، بازداشت سینا استوی را رسما تایید کرد.

در بیانیه این مرکز آمده است:
«با تلاش کارشناسان مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته سایبری، اعضای «توکن» غیرقانونی، بدون پشتوانه و غیرمعتبر BRG به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، دستگیر شدند. مقابله با این شبکه که بنا بر گزارش‌های مردمی، رصدهای میدانی و درخواست‌های کنشگران و مراکز تخصصی و علمی مربوطه، از حدود 9 ماه پیش آغاز شده بود، اکنون و پس از کامل شدن تحقیقات و اثبات کلاهبرداری‌های آن برای کارشناسان این مرکز، وارد مرحله جدیدی شده و برخورد قضایی با آن در دستور کار دادسرای ویژه جرایم اقتصادی قرار گرفته است.
نداشتن پشتوانه، تبلیغات شعاری، تمرکز عمده سرمایه در چند کیف پول و ایجاد نوسان جهت تخلیه سرمایه مردم، موج‌سازی‌های جعلی و غیرواقعی و همچنین قیمت‌سازی جعلی و .... تنها بخشی از شاخصه‌های کلاهبردارانه پروژه BRG است.
با عنایت به نوظهر بودن پدیده رمز ارز و عدم دانش فنی سرمایه گذاران، به دیگر کلاهبرداران حاضر در این بازار هشدار داده می شود که در راستای صیانت از حقوق مردم و فراهم نمودن زمینه فعالیت سالم و امن، رصد و پایش فعالان این حوزه و برخورد قانونی با جولان مفسدین در اقتصاد دیجیتال متوقف نخواهد شد.
در ماه‌های اخیر، به دلیل نابسامانی‌های مستمر و فراگیر در بازار سرمایه ایران، تعدادی از شهروندان به سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارزها روی آورده‌اند. لذا خلاءهای قانونی در این زمینه بیش از پیش نمایان شده و ضرورت تسریع در تعیین تکلیف و تنظیم و تصویب قوانین و سیاست‌های کلی در حوزه رمز ارز بر همگان روشن شده است. بدیهی است که فقدان قانون و نظارت برای چارچوب مند نمودن تحرکات فعالان این بازار، راه را برای شیادان و کلاهبردارانی که با سواستفاده از ناآگاهی مردم، آنها را فریب می‌دهند، باز کرده و جامعه نخبگانی حوزه فناوری اطلاعات را که در راستای منافع ملی، علاقمند به حضور فعالانه در این بازار هستند را ناامید می‌سازد.»

در باره سینا استوی
سینا استوی مالک صرافی کریپتولند بود که به معاملات ارز دیجیتال می‌پرداخت.
از جمله تلاش‌های وی، معرفی و ترویج توکن BRG و فعالیت فراوان برای گسترش و تعمیم آن و جذب کاربران و سرمایه‌های آنان بود.
کانال‌های فراوان در شبکه‌های اجتماعی بخصوص در تلگرام، از تلاش‌های سازمان‌یافته او در این مسیر شمرده می‌شود.

گفتنی است مدتی پیش استوی در اقدامی جنجالی و با پرداخت مبلغی هنگفت، اولین توییت جک دورسی موسس شبکه اجتماعی توییتر را خرید.
در مزایده جک دورسی برای فروش نخستین توییت خود،‌ سینا استوی آن را به بهای بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار خریداری کرد و در رسانه‌ها جنجالی ایجاد کرد و به شهرت بیشتری رسید.
  
استوی توانست تندیس بهترین سایت کسب وکار سال ۹۹ در آخرین دوره جشنواره وب و موبایل را برای صرافی کریپتولند بگیرد.
همچنین تندیس مردمی بهترین شرکت‌ها و مؤسسه‌های خصوصی سیزدهمین جشنواره وب و موبایل نیز به آکادمی کریپتولند تعلق گرفت.
 
کد مطلب: 64973
برچسب ها: رمزارز
نام شما
آدرس ايميل شما


رضا
feedback
Iran, Islamic Republic of
کسانی که درکریپتولند حساب کاربری داشتند و سرمایه آنها در کیف های این صرافی بود، الان چه کار کنند ، آیا امیدی به بازگشت سرمایه آنها هست ، لطفا پخش کنید کسی جواب بدهد، دردمان کم بود این کی هم .... ای خدا!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام