کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رپرتاژ آگهی

از کجا بفهمیم تاچ شکسته یا ال سی دی؟ 3 ترفند ساده برای پیشگیری از شکستگی صفحه نمایش!

27 ارديبهشت 1400 ساعت 11:54

اگر به دنبال راهی برای برآورد هزینه تعویض هستید، باید بدانید که کدام بخش از اسکرین شکسته است. با ما در ادامه مقاله همراه باشید، تا به پاسخ پرسش از کجا بفهمیم تاچ شکسته یا ال سی دی برسید.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



ضربه خوردن و افتادن گوشی از دست، می‌تواند باعث آسیب به مهم‌ترین قسمت تلفن هوشمند، یعنی صفحه نمایش شود. به دلیل مقاومت پایین و ضعیف بودن ساختار صفحه نمایش تلفن هوشمند، بدون قاب و گلس استاندارد، نمی‌توان مانع از آسیب به آن شد.
 با توجه به قیمت خرید بالای گوشی، اغلب افراد شانس خود را با تعویض صفحه نمایش دستگاه امتحان می‌کنند. هزینه رفع ایراد و تعویض اسکرین، بسته به اینکه تاچ شکسته باشد یا ال سی دی می‌تواند متفاوت باشد. پس اگر به دنبال راهی برای برآورد هزینه تعویض هستید، باید بدانید که کدام بخش از اسکرین شکسته است. با ما در ادامه مقاله همراه باشید، تا به پاسخ پرسش از کجا بفهمیم تاچ شکسته یا ال سی دی برسید.

آشنایی با لایه‌های مختلف صفحه نمایش موبایل
بسیاری از کاربران با شکستگی صفحه نمایش گمان می‌کنند که گلس تاچ گوشی شکسته است. ولی در حقیقت صفحه نمایش موبایل، از لایه‌های مختلفی تشکیل شده و به طور کلی شامل گلس، ال سی دی و تاچ و...می‌شود. در ادامه مقاله، به معرفی لایه‌های مختلف صفحه نمایش موبایل پرداخته و به تفاوت‌های تاچ و ال سی دی می‌پردازیم؛ تا قبل از عیب یابی صفحه، هزینه تعویض را تا حدودی برآورد کنید:

گلس، اولین لایه صفحه نمایش گوشی
گلس اولین لایه و بیرونی‌ترین سطح صفحه نمایش دستگاه است که، جنسی از شیشه داشته و به کاربر اجازه تماس مستقیم به تاچ گوشی را نمی‌دهد. گلس ضخامت بسیار نازکی دارد و نباید آن را با گلس گوشی، که به عنوان محافظ صفحه نمایش نیز شناخته می‌شود اشتباه گرفت. برای تشخیص آسیب به گلس، به شکل ترک‌ها و شکستگی‌ها دقت کنید؛ اگر شکل آن‌ها مانند تار عنکبوت بود، یعنی گلس آسیب دیده است. 
آسیب دیدگی گلس تاثیری روی عملکرد تاچ نگذاشته و باعث پرش تصاویر هم نمی‌شود. به همین دلیل کاربران، تعویض گلس را به عیب یابی کلی لایه‌ها ترجیح می‌دهند. اما تعویض گلس هم بدون ریسک نبوده و می‌تواند باعث اختلال در تاچ و حتی شکستگی مجدد لایه‌های گلس شود.

تاچ، لایه لمسی اسکرین گوشی
دومین لایه صفحه نمایش دستگاه، دیجیتایزر یا تاچ دستگاه است. لایه تاچ به فشار لمس انگشت کاربر حساس بوده و مسئولیت گزارش محل لمس به پردازنده را دارد. با خرابی تاچ اسکرین صفحه نمایش روشن می‌ماند و امکان مشاهده تصاویر وجود دارد، اما عملکرد لمس نیز غیر ممکن یا اشتباه خواهد بود؛ در بسیاری از مدل‌های گوشی، نمی‌توان به صورت جداگانه تاچ را تعویض کرد. اگر ترک یا شکستگی روی گلس نمی‌بینید، اما باز هم عملکرد لمس دچار مشکل شده، ایراد نرم افزاری بوده و ربطی به ضربه ندارد.

مهم‌ترین بخش صفحه نمایش تلفن هوشمند
صفحه نمایش اصلی، که ال سی دی هم نامیده می‌شود؛ پایین‌ترین و مهم‌ترین لایه گوشی بوده که در زیر تاچ قرار گرفته است. در واقع لایه‌های دیگری که روی ال سی دی قرار گرفته‌اند، نقش محافظ آن را دارند. وظیفه ال سی دی، نمایش محتوای درون دستگاه است. با خرابی صفحه نمایش اصلی، نیمه و یا کل صفحه سیاه خواهد شد. البته تنها ضربه نمی‌تواند باعث خرابی ال سی دی شود، تحت فشار بودن و استفاده نادرست از گوشی هم می‌تواند باعث تغییر رنگ و خرابی صفحه نمایش اصلی شود.
تغییر رنگ صفحه نمایش، به دلیل نشت گازی است که در لایه تاچ ال سی دی وجود داشته؛ که می‌تواند صفحه دستگاه را طی چند ساعت یا چند روز از حالت عادی، به بنفش و سپس به سیاه تغییر دهد. در این حالت تنها راه برای عیب یابی دستگاه، تعویض ال سی دی است.
 

چگونه از شکستگی صفحه نمایش موبایل جلوگیری کنیم؟
شکستگی صفحه نمایش و تعویض پر هزینه تاچ و ال سی دی، از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای کاربران پیش می‌آید. پس اگر استفاده زیادی از تلفن هوشمند داشته و در حال حاضر امکان تعویض آن را ندارید، باید با ترفند‌هایی از شکستگی صفحه نمایش جلوگیری کنید.
ساده‌ترین راه برای حفاظت از اسکرین گوشی، استفاده از گلس محافظ استاندارد است. انتخاب قاب مناسب را هم فراموش نکنید؛ هنگام ضربه خوردن دستگاه، قسمت زیادی از انرژی ضربه جذب قاب شده و از شکسته شدن صفحه جلوگیری می‌کند.
به مکانی که موبایل خود را قرار می‌دهید دقت کنید. هنگام اتصال گوشی به تلویزیون هوشمند، پخش موسیقی با اسپیکر و حتی زمانی که استفاده چندانی از تلفن ندارید دستگاه را در مکانی مناسب گذاشته و از قرار دادن گوشی در لبه مبل و محل رفت و آمد بپرهیزید؛ تا شکستگی صفحه نمایش و خسارتی پر هزینه، لذت دیدن فیلم از تلویزیون هوشمند و پخش موسیقی از اسپیکر بلوتوثی را از شما نگیرد.

خرید بهترین گلس برای گوشی اندروید و آیفون؛ هوشمندانه خرید کنید
با توجه به اینکه آسیب دیدن صفحه گوشی می‌تواند هزینه چند برابری نسبت به خرید گلس خوب داشته باشد، سعی کنید از ابتدا برای خرید لوازم جانبی مانند گلس و محافظ گوشی هزینه کنید و یک محصول استاندارد مطابق با موبایل خود تهیه کنید.
برای خرید انواع گلس و محافظ صفحه گوشی پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت جانبی بزنید. در فروشگاه جانبی همه لوازم جانبی موبایل با کیفیت فوق العاده و قیمت متناسب را می‌توانید به صورت اینترنتی سفارش دهید. برای مشاهده همه محصولات به سایت جانبی وارد شوید.
 
 


کد مطلب: 64968

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64968/کجا-بفهمیم-تاچ-شکسته-یا-ال-سی-دی-3-ترفند-ساده-پیشگیری-شکستگی-صفحه-نمایش

ايتنا
  https://www.itna.ir