کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

منوی به اشتراک گذاری صفخات در گوگل کروم گسترده‌تر می‌شود

5 خرداد 1400 ساعت 13:09

ایتنا- کمپانی گوگل در حال تست منوی به اشتراک گذاری جدیدی برای کروم است که تمامی گزینه‌های به اشتراک گذاری در آن جای داده خواهند شد.


کمپانی گوگل در حال تست منوی به اشتراک‌گذاری جدیدی برای مرورگر کروم است که تمامی گزینه‌های به اشتراک گذاری در آن جای داده خواهند شد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی xda-developers، شما در ساخت فعلی گوگل کروم برای دسکتاپ می‌توانید با کلیک روی نوار آدرس چند گزینه به اشتراک‌گذاری مختلف را مشاهده کنید. در Omnibox کروم در کنار دکمه بوک مارک آیکون‌های “Send to your devices” و “Scan QR code” مشاهده می‌شود.
 
 با این حال سایر گزینه‌های به اشتراک‌گذاری نظیر “Save page as”  و  “Cast” در منوی سه نقطه مخفی شده‌اند. اگر چه بنظر می‌رسد این چیدمان چندان بهینه نیست، اما از آنجایی که قراردادن تمامی گزینه‌های به اشتراک‌گذاری می‌تواند نوار آدرس را بیش از حد شلوغ کند، پس این طرح فعلا بهترین گزینه موجود گوگل بوده است. با این حال این کمپانی در تلاش است تا این چیدمان را تغییر بدهد.
 
گزارش‌های به دست آمده از Chrome Story نشان می‌دهد که گوگل به زودی منوی به اشتراک‌گذاری جدیدی را به نوار آدرس کروم خواهد افزود. این منو که با آیکون “+” نمایش داده می‌شود، جایگزین آیکون‌های “Send to your devices” و “Scan a QR code” خواهد بود. با کلیک روی این آیکون یک منوی دراپ داون برای کاربر باز خواهد شد و گزینه‌های مختلف به اشتراک گذاری  از قبیل “Scan a QR code” ،“Copy link” ، “Save page as”  و “Cast”  در آن ظاهر می‌شود.
 

 [
اگرچه در این منو گزینه “Send to your devices” دیده نمی شود، اما گوگل ممکن است آن را در زمان عرضه این قابلیت به فهرست یاد شده بیفزاید. این کمپانی حتی ممکن است به مرور زمان گزینه‌های به اشتراک‌گذاری دیگری را نیز به این فهرست عرضه کند، اما در حال حاضر اطلاعاتی در این باره در دست نداریم.

گفتنی است این منوی جدید به اشتراک‌گذاری در گوگل در حال حاضر در کانال کاناری فعال است، اما در قالب یک پرچم آزمایشی عرضه می‌شود.
شما می‌توانید با رفتن به ادرس chrome://flags و جست‌وجو برای پرچم “Desktop Sharing Hub in Omnibox” این قابلیت را فعال کنید.
در صورت فعال سازی، این پرچم گزینه‌های به اشتراک‌گذاری موجود در نوار آدرس را با آیکون جدید “+” جایگزین می‌کند.
 
در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با زمان عرضه این قابلیت به نسخه پایدار کروم وجود ندارد. البته گوگل در تلاش است تا علاوه بر منوی به اشتراک‌گذاری جدید، قابلیت‌ها و بهینه‌سازی ویژه‌ای را برای مدیاپلیر کروم عرضه کند.
 


کد مطلب: 64957

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64957/منوی-اشتراک-گذاری-صفخات-گوگل-کروم-گسترده-تر-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir