۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۰
ادعای جدید اپل:

اپ استور از مجموع 1.5 میلیارد دلار کلاهبرداری در سال 2020 جلوگیری کرده است

ایتنا- اپل مدعی شده است که در سال 2020 از انجام مجموع 1.5 میلیارد دلار کلاه برداری مالی توسط بدافزارهای ارسال شده برای تایید در اپ استور جلوگیری کرده است.
اپ استور از مجموع 1.5 میلیارد دلار کلاهبرداری در سال 2020 جلوگیری کرده است
شرکت اپل مدعی شده است که در سال 2020 از انجام مجموع 1.5 میلیارد دلار کلاهبرداری مالی توسط بدافزارهای ارسال شده برای تایید در اپ استور جلوگیری کرده است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی ubergizmo، یکی از دلایلی که اپل روز به روز قوانین حریم خصوصی کاربران را سفت و سخت‌تر می‌کند این است که نتیجه مثبت این اقدامات را در حفاظت از آنها دیده است.
در همین راستا، شرکت اپل برای اثبات این موضوع اخیرا اعلام کرده است که اپ استور در سال 2020 به پیشگیری از حدود مجموع 1.5 میلیارد دلار کلاهبرداری کمک کرده است.
 
اپل در این رابطه اظهار داشته است که: «ترکیب فناوری پیشرفته و تخصص انسانی این کمپانی فقط در سال 2020، مشتریان را از بیش از 1.5 میلیارد دلار تراکنش با هدف کلاهبرداری حفظ کرده و از سرقت پول، اطلاعات و زمان آنها جلوگیری کرده است و حدود یک میلیون نرم‌افزار جدید و آسیب‌رسان را از آنها دور نگه داشته است.»
بنظر کارشناسان،‌ این آماری امیدبخش برای فضای نرم‌افزار محسوب می‌گردد.
 
 اپ استور
 
علاوه بر این، مقامات کمپانی اپل در آمارهای ارائه شده ادعا کرده‌اند که این کمپانی در سال 2020 حدود 48 هزار نرم‌افزار را به دلیل استفاده از محتوای مخفی و قابلیت‌های مستندسازی نشده در فرایند بازنگری اپ استور مردود اعلام کرده، و سپس از انتشار آنها جلوگیری کرده است.
 
همچنین علاوه بر موارد فوق، تعداد 150 هزار نرم‌افزار دیگر نیز به دلیل اسکم بودن، کپی یا گمراه کننده بودن رد شده و 215 هزار نرم‌افزار هم به خاطر آسیب رساندن به حریم خصوصی کاربران مردود شده و از دور خارج شده‌اند.
آنها همچنین اظهار داشته اند که از 3 میلیون کارت دزدیده شده از انجام خرید در اپ استور محروم شده اند.
 
البته هنوز مشخص نیست که اپل از انتشار این آمار و ارقام چه هدفی داشته است، اما به نظر می‌رسد که این کار اپل به نوعی توجیه کننده قوانین دقیق و سخت این کمپانی در جهت خفظ حریم خصوصی کاربران و امنیت آنها،‌ و نهایتا جلب اطمینان هرچه بیشتر آنان باشد.
 
کد مطلب: 64956
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام