کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قابلیت بزرگ دستیار گوگل برای کاربران اندروید 12

28 ارديبهشت 1400 ساعت 12:15

ایتنا- کدها اندروید 12 نشان دهنده آن است که گوگل به دنبال راه هایی است که از طریق آنها بتوان بدون فرمان صوتی دستیار هوشمند این کمپانی را فعال کرد.


کدهای اندروید 12 نشان دهنده آن است که گوگل به دنبال راه‌هایی جدید است که از طریق آنها بتوان بدون فرمان صوتی، دستیار هوشمند این کمپانی را فعال کرد.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم، به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی tomsguide، گوگل قصد دارد تا به غیر از فرمان صوتی، روش‌های دیگری را برای فعال‌سازی دستیار گوگل طراحی و عرضه کند.
کد‌های اندروید 12 نشان دهنده آن است که گوگل قصد دارد تا امکان فعال‌سازی دستیار خود را از طریق دابل تپ یا فشار دکمه پاور فراهم کند.
 
البته این روش‌های تازه فعال‌سازی، چندان هم جدید نیستند و برخی از تولید کنندگان همراه‌های هوشمند در حال حاضر از این امکانات پشتیبانی می‌کنند. با این حال وجود این امکانات در اندروید 12 به معنای آن است که دیگر همه تلفن‌های همراه هوشمند بهره‌مند از این نسخه، از امکان فعال‌سازی دستیار هوشمند خود نیاز به بدون فرمان صوتی بهره‌مند خواهند شد.
 
کشف وجود این قابلیت‌های جدید، از بازنگری در کدهای جدید‌ترین نرم‌افزار گوگل به دست آمده است. رشته‌ای از کدها که در این برنامه قرار گرفته است نشان می‌دهد که گوگل به سختی در تلاش است تا دکمه پاور را به فعال کننده دستیار هوشمند تبدیل کند.
البته انتظار می‌رود که این قابلیت به تدریج برای تلفن‌های همراهی که از اندروید 12 بهره‌مند خواهند شد، عرضه شود.
 

 اندروید
 
گفتنی است که در صورت عرضه این ویژگی، کاربران می‌توانند با فشار طولانی مدت دکمه پاور، دستیار هوشمند گوشی خود را فعال کنند. البته به احتمال بسیار زیاد فعال‌سازی این قابلیت نیز به صورت پیش‌فرض فعال نخواهد بود، بلکه کاربران در صورت تمایل می‌بایست با رفتن به منوی تنظیمات گوشی خود، فراخوانی دستیار هوشمند با دکمه پاور را به صورت دستی فعال  نمایند.
 
البته باید به خاطر داشته باشید که این ویژگی جدید هنوز در مرحله توسعه قرار دارد و گوگل آن را به منظور تست کردن فعال کرده است. ضمن اینکه هنوز تاریخ دقیق عرضه رسمی قابلیت یاد شده مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود که بسیاری از همراه‌های هوشمند اندرویدی جدید در آینده‌ای نه چندان دور از آن بهره‌مند شوند.
 
نسخه اندروید 12 به خودی خود در مرحله توسعه قرار دارد و سازندگان نرم‌افزار هم اکنون می‌توانند نسخه ویژه توسعه دهندگان این سیستم عامل را دریافت کنند.
انتظار می‌رود که پیش‌نمایش کامل اندروید 12 در هفته آینده در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل که به Google I/O معروف است، عرضه شود.
 


کد مطلب: 64954

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64954/قابلیت-بزرگ-دستیار-گوگل-کاربران-اندروید-12

ايتنا
  https://www.itna.ir