۱
۰
plusresetminus
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۲۵

ممنوعیت دانلود تیک‌تاک برای کارمندان دولتی در آمریکا

ایتنا - کمیته امور دولتی و امنیت داخلی سنای آمریکا لایحه ای را به اتفاق آرا تصویب کرد که دانلود اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک از سوی کارکنان فدرال در دستگاه‌های دولتی را ممنوع می‌کند.
ممنوعیت دانلود تیک‌تاک برای کارمندان دولتی در آمریکا


جاش هاولی، سناتور حامی این لایحه در بیانیه مطبوعاتی این خبر را اعلام کرد. سنای آمریکا در اوت سال ۲۰۲۰ تمهید مشابهی را تصویب کرده بود. کن باک، نماینده کنگره لایحه مشابهی را در مجلس این کشور معرفی کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این اپلیکیشن که در میان نوجوانان محبوبیت دارد، از سوی دولت آمریکا به دلیل این که شرکت چینی بایت دنس مالک آن است، به عنوان یک تهدید امنیتی قلمداد شده است. دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا سال میلادی گذشته با استناد به نگرانیهای امنیت ملی و احتمال افتادن دیتای شهروندان آمریکایی به دست مقامات چینی، دستور داده بود اپلیکیشن ویدیویی محبوب تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، به یک شرکت آمریکایی فروخته شود. اما چالشهای حقوقی متعدد مانع از نهایی شدن توافق فروش شد. بر اساس آخرین حکم دادگاه که هفتم دسامبر صادر شد، دستور اجرایی ترامپ احتمالا فراتر از اختیارات قانونی وی بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، هاولی شرکت بایت دنس را تهدید امنیت فوری خواند و گفت: خوشحالم که می بینم همکارانم در سنا به اتفاق هم به کمپین جمع آوری اطلاعات پنهانی پکن می‌پردازند.
کد مطلب: 64937
نام شما
آدرس ايميل شما


صادق
feedback
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه وزیر محترم
که فضای مجازی رو به حال خودش رها کرده
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام