۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۸

ویندوز 10X نیامده به پایان خط رسید

ایتنا- به نظر می‌رسد که مایکروسافت تصمیم دارد برای همیشه با سیستم عامل ویندوز 10X خداحافظی کرده و قابلیت‌های اصلی آن را برای ویندوز 10 عرضه کند.
ویندوز 10X نیامده به پایان خط رسید
با اینکه سیستم عامل ویندوز 10X مدت طولانی نیست که عرضه شده،‌ اما به نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت تصمیم دارد برای همیشه با نسخه 10X ویندوز خداحافظی کرده، و در عوض، قابلیت‌های اصلی آن را برای نسخه اصلی یعنی ویندوز 10 عرضه کند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، کمپانی مایکروسافت در پاییز 2019 نسخه ویندوز 10X را با هدف تغییری کلی در جریان فعالیت‌های این شرکت، معرفی و عرضه کرد.
البته همان زمان گفته شد که هدف اولیه مایکروسافت از ساخت و ارائه ویندوز 10X ایجاد نسخه‌ای مدرن و کم حجم از ویندوز بود که برای دستگاه‌های دارای دو صفحه نمایش طراحی شده بود، و حتی در ایده‌ای جاه‌طلبانه قرار بود که جایگزین سیستم عامل کروم بشود.

اما چه اتفاقی افتاد که اکنون مایکروسافت تصمیم پیشین خود را کنار گذاشته است؟ 
در پی تاخیرهای پیاپی و نهایتا تغییر سیاست مایکروسافت به سمت دستگاه‌های تک صفحه نمایشی، به نظر می‌رسد که نسخه ویندوز 10X هیچگاه به صورت رسمی برای دستگاه‌ها عرضه نخواهد شد.
از دیگر سو، گزارش‌های به دست آمده از The Verge حاکی از آن است که مایکروسافت در سال جاری، و البته هیچ وقت دیگر عرضه نسخه ویندوز 10X را ادامه نخواهد داد.
 
 
 
همه اینها در حالیست که گزارش‌های رسانه‌ها نشان می‌دهند که این کمپانی تصمیم دارد تا برخی از قابلیت‌های این نسخه از سیستم عامل خود را برای ویندوز 10 عرضه کند.
این المان‌ها و قابلیت ها شامل رابط کاربری و محتویات نرم‌افزاری هستند. البته مایکروسافت هنوز از ارائه اطلاعات دقیق در رابطه با سرنوشت ویندوز 10X شانه خالی می‌کند و حاضر به اظهار نظر در خصوص آن نیست.
 
از دید کارشناسان، به نظر می‌رسد که یکی از دلایل تغییر سیاست مایکروسافت در قبال ویندوز 10X نظرات کاربران بوده است. به گفته این کمپانی، افرادی که به صورت آزمایشی به ویندوز 10X دسترسی پیدا کرده و با آن کار کرده بودند، از این سیستم عامل و قابلیت‌های ارائه شده توسط آن تا حدودی راضی بودند، اما جذابیت آنها را به حدی نمی دانستند که بخواهند با مهاجرت به آن، سیستم عامل فعلی خود را به نفع ویندوز 10X کنار بگذارند.
 
مضاف بر این واقعیت، بروز همه گیری ویروس کرونا در جهان نیز در این تصمیم‌گیری بی‌تاثیر نبوده است.
سال 2020 حتی با وجود مشکل جهانی کمبود پردازنده برای عرضه کنندگان کامپیوترهای خانگی، همچنان سال بسیار سودآوری برای مایکروسافت بود و حتی شمار کاربران فعال ویندوز 10 در این بازه زمانی به 1.3 میلیارد رسید و همین روال موفقیت باعث شده است که مایکروسافت از هرگونه دخل و تصرف در بازار سیستم عامل‌ها منصرف شود.
 
کد مطلب: 64913
برچسب ها: مایکروسافت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام