۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۵

نتایج متفاوت سرعت اینترنت استارلینک در نقاط مختلف جهان

ایتنا - نتایج Speedtest در نواحی از آمریکا و کانادا که تحت پوشش این سرویس بوده‌اند نشان می‌دهد که سرعت متوسط آن 40 Mbps تا 93 Mbps بوده است، که فاصله محسوسی با ارقام 100 Mbps که ابتدائا گزارش شده بود دارد.
نتایج متفاوت سرعت اینترنت استارلینک در نقاط مختلف جهان
هدف ایلان ماسک از مجموعه ماهواره‌ای استارلینک اسپیس‌ایکس این بوده که بتواند اینترنت را به مناطقی که بیشتر اپراتورها در آنها حضور کمرنگی دارند برساند. همچنین استارلینک وعده ارائه سرعت‌های بالاتر از DSL و اینترنت فیبر نوری معمول را داده بود؛ با این حال، شرکت Ookla، سازنده ابزار Speedtest، کشف کرده است که این وعده فقط برای برخی مناطق مشخص به واقعیت بدیل شده است. در سایر مناطق کیفیت اینترنت استارلینک بدتر از خدمات در دسترس فعلی مصرف‌کنندگان بوده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، نتایج Speedtest در نواحی از آمریکا و کانادا که تحت پوشش این سرویس بوده‌اند نشان می‌دهد که سرعت متوسط آن 40 Mbps تا 93 Mbps بوده است، که فاصله محسوسی با ارقام 100 Mbps که ابتدائا گزارش شده بود دارد. آنچه باعث می‌شود این شرایط بدتر شود این است که این میانگین در واقع بدتر از خطوط باندپهن ثابت در برخی از نواحی بوده است.
 
البته نتایج این بررسی و مناطقی که بهترین و بدترین سرعت را دریافت کردند تا حدود زیادی قابل پیشبینی بودند. بدترین مناطق در شهرهای متراکم و در میان ساختمانهای بلندی واقع بودند که به طور طبیعی می‌توانستند مانع از ورود سیگنالهای ماهواره‌ای با بیشترین توان شوند. با این حال، اینترنت ماهواره‌ای در فضاهای وسیع و باز بهتر عمل کرده است.
 

این باعث مطرح شدن تردیدهایی در اینباره می‌شود که آیا استارلینک در بلندمدت کسب و کار بادوامی خواهد بود یا نه. افرادی که می‌خواهند بیشترین بهره را از چنین ارتباط اینترنتی ببرند ممکن است در مناطقی ساکن باشند که در واقع از عهده چنین سرویسی بر نمی‌آیند.
با این حال، این نکته را نیز نباید از یاد برد که این مجموعه ماهواره‌ای هنوز تا کامل شدن فاصله زیادی دارد و چه بسا با استقرار ماهواره‌های بیشترین در مدار زمین کیفیت این سرویس نیز به طرز چشمگیری بهبود یابد.
 
کد مطلب: 64895
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام