۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۰۵

قوانین جدید گوگل برای اندروید در رقابت با «قواعد شفاف‌سازی ردیابی اپ» اپل

ایتنا - از توسعه‌دهندگان خواسته خواهد شد که آیتم‌های ذیل را با کاربران در لیست اپ‌هایشان در گوگل‌پلی به اشتراک بگذارند: چه نوع دیتایی جمع‌آوری و ذخیره‌سازی می‌شود، و چگونه این اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
قوانین جدید گوگل برای اندروید در رقابت با «قواعد شفاف‌سازی ردیابی اپ» اپل
گوگل اعلامیه‌ای درباره آینده اندروید و شفافیت اطلاعات کاربران منتشر کرد. این «پیش‌اعلان» گوگل درباره یک بخش ایمنی جدید در گوگل پلی، با اینکه پاسخ مستقیمی به آپدیت اپل برای iOS 14.5 نیست ولی عملا این دو سیستم عامل را در چند جبهه محرمانگی‌محور دوشادوش یکدیگر نگه خواهد داشت. بخش جدید در گوگل پلی برای اپ‌های اندرویدی به «افراد برای درک داده‌هایی که یک اپ جمع‌آوری می‌کند یا به اشتراک می‌گذارد، امن‌سازی شدن یا نشدن آن داده‌ها، و جزئیات دیگری که بر حریم خصوصی و امنیت تاثیر می‌گذارند کمک خواهد کرد».
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، سوزان فری، نایب رییس محصولات و امنیت و حریم خصوصی اندروید این هفته درباره اینکه چگونه توسعه‌دهندگان و کاربران از این به‌روزرسانی برای گوگل‌پلی و اندروید متاثر خواهند شد یادداشتی منتشر کرد. اندروید هم‌اکنون سیستمی دارد که در آن اپ‌ها به کاربران درباره اینکه اپ مورد نظر چه مجوزهایی را درخواست می‌کند (اطلاعات مکانی، تماس‌ها، اطلاعات شخصی، صوتیف فایل‌های ذخیره‌سازی، و دسترسی به دوربین) اطلاع‌رسانی می‌کند. با این آپدیت این وضعیت روشنتر خواهد شد و در گوگل‌پلی لیست می‌شود.
 
اپ‌ها چه چیزی را نشان خواهند داد؟
از توسعه‌دهندگان خواسته خواهد شد که آیتمهای ذیل را با کاربران در لیست اپهایشان در گوگل‌پلی به اشتراک بگذارند: چه نوع دیتایی جمع‌آوری و ذخیره‌سازی می‌شود، و چگونه این اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کار قاعدتا ساده خواهد بود.
 

همچپنین، گوگل‌پلی لیست کردن اطلاعات به صورت ذیل در یک بخش ایمنی (Safety Section) را برای هر اپ شروع خواهد کرد. المان‌های جدید این موارد را نشان خواهند داد:
1. روش‌های امنیتی برای داده‌های کاربران (مثلا، رمزنگاری داده‌ها) موجود هستند.
2. خط مشی Families گوگل با داده‌های کاربری دنبال شود.
3. اپ مورد نظر «از این اطلاعات برای عملکرد نیاز دارد و اینکه آیا کاربران امکان اشتراک‌گذاری آن را دارند یا نه»
4. بخش ایمنی اپ «توسط یک طرف ثالث مستقل راستی‌آزمایی شده است
5. پاک کردن داده‌ها گزینه‌ای برای کاربر به محض حذف (uninstall) اپ مذکور باشد
 
در سه ماهه اول 2022، کاربران عمومی این بخش ایمنی را در گوگل‌پلی خواهند دید. و در مقطعی در سه‌ماهه دوم سال 2022، گوگل مهلتی را برای تمام اپ‌های جدید و موجود به منظور اعلام اطلاعات فوق‌الذکر مشخص خواهد کرد.
 
کد مطلب: 64886
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام