۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۵

باگ دیفندر ویندوز مایکروسافت ممکن است دیسک‌ها را با هزاران فایل اشغال کند

ایتنا - مشخص شده است که دینفدر در حال پر کردن یکی از فولدرهای سیستمش با هزاران، و گاهی صدها هزار فایل، است که هیچیک از آنها با اطلاع کاربر ایجاد نشده‌اند.
باگ دیفندر ویندوز مایکروسافت ممکن است دیسک‌ها را با هزاران فایل اشغال کند
ایده پشت عرضه Windows Defender این بوده که تمام سیستم‌های ویندوزی بلافاصله بدون نیاز به دانلود نرم‌افزار طرف ثالث حفاظت شوند. این به طور کلی ایده خوبی به نظر می‌رسد، اما اکنون خود دینفدر دچار نقیصه شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، وبسایت Bleeping Computer خبر از وجود باگی در این نرم‌افزار داده که ابتدائا چندان خطرناک نیست ولی اگر برای آن چاره‌‌جویی نشود ممکن است کامپیوترهای ویندوزی را با مشکل بزرگی مواجه کند. مشخص شده است که دینفدر در حال پر کردن یکی از فولدرهای سیستمش با هزاران، و گاهی صدها هزار فایل، است که هیچیک از آنها با اطلاع کاربر ایجاد نشده‌اند.
 

خود این فایلها شبیه هشهای MD5 هستند، هرچند که ماهیت دقیق آنها هنوز در هاله‌ای از ابهام است. این مشکل، با اینکه از نظر فنی بی‌خطر است، ولی وقتی شروع می‌شود که این فایل‌ها حافظه را پر کنند، که این می‌تواند بر عملکرد نیز تاثیرگذار باشد. همچنین این نقیصه می‌تواند مشکلی برای سیستم‌های اتوماتیک بکاپ‌گیری نیر ایجاد کند چرا که ناچار خواهد بود تا آن فایل‌های اسرارآمیز بی‌فایده را نیز بکاپ‌گیری کند.
 
خبر اندکی خوب این است که گفته می‌شود مایکروسافت برای این مشکل در تازه‌ترین ورژن ویندوز دیفندر چاره‌جویی کرده است، به ویژه در ورژن 1.1.18100.6. شما می‌توانید آپدیتهای قابل دانلود برای کامپیوترتان را چک کنید، ولی این آپدیت ممکن است به صورت اتوماتیک در پس‌زمینه نیز دانلود شده باشد. متاسفانه، مایکروسافت هیچ جزئیاتی درباره این باگ یا فایلهایی که تولید کرده منتشر نکرده است.
 
کد مطلب: 64884
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام