۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۰

هشدار به دارندگان کامپیوترهای دل: جدیدترین پچ امنیتی را نصب کنید

ایتنا - این مساله مربوط به یک درایور آپدیت فرم‌ور می‌شود که در لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترهای دسکتاپ دل یافت می‌شود. این شرکت امنیتی می‌گوید که «صدها میلیون» کامپیوتر دل که از سال 2009 به بازار عرضه شده‌اند ممکن است دارای این درایور مخاطره‌آمیز باشند
هشدار به دارندگان کامپیوترهای دل: جدیدترین پچ امنیتی را نصب کنید
بنا بر اعلام شرکت تحقیقات امنیتی SentinelLabs، میلیونها کامپیوتر دل که سابقه تولید آنها به بیش از یک دهه می‌رسد به طور بالقوه از یک نقیصه امنیتی متاثر شده‌اند که آنها را در قبال حملات سایبری آسیب‌پذیر می‌سازد. دل یک پچ امنیتی را برای چاره‌جویی درباره این آسیب‌پذیری منتشر کرده است، که برای ده‌ها سیستم، از دستگاه‌های Inspiron تا سری جدیدXPS  این شرکت، قابل دسترس شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این مساله مربوط به یک درایور آپدیت فرم‌ور می‌شود که در لپتاپها، تبلتها و کامپیوترهای دسکتاپ دل یافت می‌شود. این شرکت امنیتی می‌گوید که «صدها میلیون» کامپیوتر دل که از سال 2009 به بازار عرضه شده‌اند ممکن است دارای این درایور مخاطره‌آمیز باشند؛ این درایور دربرگیرنده «پنج نقیصه بسیار حاد» است که توسط این پچ امنیتی جدیدا منتشر شده چاره‌جویی شده‌اند.
 
با این حال، این شرکت می‌گوید که با وجود این مدت طولانی، ولی به نظر می‌رسد که بهره‌برداری گسترده‌ای از این آسیب‌پذیری نشده است. دل در دسامبر 2020 از وجود این مساله مطلع شده بود، و به این ترتیب زمان کافی برای آماده کردن این پچ امنیتی قبل از آنکه خبر این مساله منتشر شود در اختیار داشت.
 

با اینکه شرکت SentinelLabs جزئیات فنی درباره این آسیب‌پذیری را منتشر کرده است، ولی می‌گوید که اثبات مفهومی آن را تا 1 ژوئن منتشر نخواهد کرد، با این هدف که ابتدا مالکان کامپیوترهای دل زمان کافی برای نصب پچ امنیتی آن را داشته باشند. این درایور وقتی نصب می‌شود که کاربر فرم‌ور (سفت‌افزار) کامپیوترش را آپدیت کند؛ دل در مطلب توصیه‌ای خودش جزئیات درباره اینکه چه کسانی در معرض این مخاطره هستند و همچنین پرسش و پاسخهای متداول مربوط به آن را منتشر کرده است.
 
اگر شما یک لپ‌تاپ دل دارید، باید به آپدیت توصیه امنیتی DSA-2021-088 این شرکت مرجعه کرده و لیست سیستم‌های سازگار را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا می‌توانید این پچ امنیتی را نصب کنید یا نه. صدها مدل PC دل در این لیست قرار گرفته‌اند، از جمله ماشینهای جدیدتر آن همچون XPS 13 و 15.
 
کد مطلب: 64882
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام