۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۳۷

تمدید اینترنت رایگان برای اساتید دانشگاه‌ها

ایتنا - ​​​​​​​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمدید بسته‌های اینترنتی اساتید دانشگاهی خبر داد.
تمدید اینترنت رایگان برای اساتید دانشگاه‌ها


با شیوع کرونا در کشور و رواج آموزش آنلاین، یکی از دغدغه افرادی که با این مقوله در ارتباط بودند، ‌ از معلمان و اساتید تا دانش‌آموزان و دانشجویان، بحث  هزینه بالای اینترنت و به همین خاطر وزارت ارتباطات اقدام به رایگان‌سازی سایت‌های آموزشی دانشگاه‌ها و  اپلیکیشن شاد برای مدارس کرد. همچنین پس از آن وزارت ارتباطات از ارائه ۱۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان برای برای اساتید دانشگاه‌های کل کشور خبر داد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با توجه به اینکه ارائه این بسته‌های رایگان اینترنت از آبان ماه به مدت شش ماه آغاز شده بود، پیامکی برای اساتید ارسال شده مبنی‌بر اینکه مدت زمان شش ماهه بسته مورد نظر ۱۴ اردیبهشت به اتمام می‌رسد و قابل تمدید نیست. در حالیکه برخی از اساتید دانشگاهی عنوان کردند حجم بسته اینترنتی آنها تمام نشده و درخواست تمدید این بسته‌ها تا پایان ترم را داشتند.

در این راستا ستار هاشمی -معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- پیش از این درباره امکان ارائه بسته‌های اینترنتی اساتید دانشگاهی به ایسنا گفته بود: برای اینکه بسته جدیدی با هر حجم و زمانی تعریف شود، باید منابعش تامین شده و تعاملی با اپراتورها شکل بگیرد و توسط اپراتورها تحت یک بسته جدید فعال شود. بنابراین در حال حاضر پیگیری برای تامین منابع در دستور کار وزارت ارتباطات است و اگر به سرانجام برسد و این منابع تامین شود، در قالب ارائه یک بسته جدید امکان‌پذیر خواهد بود.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در اینستاگرام نوشت: بنابر درخواست‌های اساتید دانشگاه و حوزه، برای تمدید بسته‌های اینترنت «آموزش از راه دور»، بسته اینترنت ۳ ماهه ظرف هفته آینده صرفا برای اساتید دانشگاه و حوزه بر روی مشخصات قبلی آن‌ها تعریف خواهد شد.
کد مطلب: 64877
برچسب ها: اینترنت رایگان
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام