۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۷

فریب وسوسه شماره رند سیم‌کارت را نخورید

ایتنا - کاربران باید به اطلاع‌رسانی روابط عمومی اپراتورها توجه کنند و با اطمینان از اپراتورها و نمایندگی‌های رسمی و معتبر معرفی‌شده از طرف آن‌ها خرید کنند، در غیر این صورت متضرر می‌شوند و در نهایت جز دردسر برای کاربر، چیز دیگری برایشان ندارد.
فریب وسوسه شماره رند سیم‌کارت را نخورید

یکی از روش‌های کلاهبرداری از کاربران این است که با افراد تماس گرفته و وعده سیم‌کارت‌هایی با شماره رند و یا هم‌شماره سیم‌کارت‌های قدیمی با قیمتی پایین‌تر از معمول می‌دهند، در حالی که در اکثر موارد تماس‌هایی که گرفته می‌شود، کلاهبرداری است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سیم‌کارت‌ها را از نظر ارائه می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ شامل سیم‌کارت‌هایی که به‌روز توسط اپراتورها واگذار می‌شوند و متقاضی می‌تواند به‌راحتی تهیه کند و دلیلی ندارد در بحث عرضه و تقاضا، دچار افزایش و کاهش قیمت شوند و سیم‌کارت‌هایی با کدهای قدیمی‌تر و شماره‌های خاص که متقاضی و بازار خاص خود را دارند و دیگر عرضه نمی‌شوند.

طبق اظهارات فعالان بازار، سیم‌کارت‌های دائمی قدیمی که تقاضای زیادی برایشان وجود دارد، تعیین‌کننده قیمت سیم‌کارت هستند و با توجه به جایگاهشان نزد کاربران و قدمتی که دارند، به نوعی ایجاد بورس کرده‌اند و قیمت بعضی از این سیم‌کارت‌ها بعضاً به چند صد میلیون تومان هم رسیده است. علاوه بر این، عوامل دیگری مانند عرضه سیم‌کارت، میزان عرضه و تقاضا و عدم توازن بین عرضه و تقاضا بر قیمت سیم‌کارت مؤثر است.

اما در مواردی ممکن است از تمایل افراد به خرید سیم‌کارت‌هایی که شماره‌هایی رند دارند و یا سیم‌کارت‌های دائمی مشابه شماره‌های اعتباری افراد، سوءاستفاده شود؛ بدین‌صورت که با فرد تماس گرفته و پیشنهاد می‌دهند که با دریافت مبلغ پایین‌تری از حد معمول، می‌تواند صاحب سیم‌کارتی با شماره مورد نظر شود، در حالی که این کار کلاهبرداری است و با واریز مبلغ مورد نظر، دیگر نه خبری از سیم‌کارت می‌شود و نه شخصی که با شما تماس گرفته است.

باید توجه داشت که اپراتورها اطلاع‌رسانی خود را از طریق روابط عمومی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی انجام می‌دهند و اینطور نیست که بخواهند فروش سیم‌کارت را به افراد عادی و شخص و فروشنده‌های معمولی واگذار کنند. با توجه به این شرایط، کاربر و مصرف‌کننده باید توجه کند که اگر خارج از این چارچوب، فردی با آن‌ها تماس گرفت و قصد فروش سیم‌کارت داشت، احتمال کلاهبرداری وجود دارد.

هرچند ممکن است تماس برای فروش سیم‌کارت، شیوه‌ی بازاریابی بعضی از مراکز فروش سیم‌کارت باشد که یک سری از سیم‌کارت‌ها را پیش‌ثبت‌نام می‌کنند و اپراتور آن شماره را برایشان حفظ می‌کند تا از این طریق بتوانند کسب درآمدی داشته باشند، بعضی ‌دفاتر هم یک سری شماره مشخص را خریداری و توسط پرسنلشان اقدام به بازاریابی می‌کنند. اما در اکثر موارد تماس‌هایی که گرفته می‌شود، کلاهبرداری است و افراد نباید به این تماس‌ها توجه کنند.

البته اپراتورها در حال حاضر شرایط خرید را بسیار آسان کردند و نیازی به این ترفندها نیست، بنابراین کاربران باید به اطلاع‌رسانی روابط عمومی اپراتورها توجه کنند و با اطمینان از اپراتورها و نمایندگی‌های رسمی و معتبر معرفی‌شده از طرف آن‌ها خرید کنند، در غیر این صورت متضرر می‌شوند و در نهایت جز دردسر برای کاربر، چیز دیگری برایشان ندارد.
کد مطلب: 64867
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
شماره. فرقی نداره اینم اسکل بازی ملته
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام