۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۰
رپرتاژ آگهی

10 معیار برای انتخاب صرافی آنلاین معتبر

با توجه به اینکه تعداد صرافی‌های آنلاین ایرانی و خارجی روز به روز در حال افزایش است، باید برای انتخاب صرافی آنلاین معتبر دقت بیشتری داشته باشید و نکاتی را برای گزینه‌های مدنظرتان به یاد داشته باشید.
10 معیار برای انتخاب صرافی آنلاین معتبر
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



با توجه به اینکه تعداد صرافی‌های آنلاین ایرانی و خارجی روز به روز در حال افزایش است، باید برای انتخاب صرافی آنلاین معتبر دقت بیشتری داشته باشید و نکاتی را برای گزینه‌های مدنظرتان به یاد داشته باشید.

معیارهای انتخاب صرافی آنلاین معتبر
همان‌طور که در بالا گفته شد، برای انتخاب صرافی معتبر در بین صرافی‌های آنلاین ایرانی و خارجی، باید نکاتی را مدنظر داشته باشید و آن‌ها را معیار قرار دهید؛ در ادامه 10 معیار برای انتخاب صرافی آنلاین معتبر را به شما خواهیم گفت که اگر به آن‌ها توجه داشته باشید، بهترین انتخاب را خواهید داشت.

1. امنیت
مهم‌ترین و ضروری‌ترین ویژگی که یک صرافی آنلاین باید از آن بهره‌مند باشد، امنیت است؛ اگر یک صرافی نتواند امنیت کاربرانش را به صورت کامل تأمین کند، بدون شک انتخاب خوبی نیست و نمی‌تواند نسبت به رقبایش برتری داشته باشد.
به طور کلی، اولین و اصلی‌ترین دغدغه کاربران، انجام معاملات در فضایی کاملاً امن است؛ امنیت یک صرافی را عوامل مختلفی می‌توانند به خطر بیندازند؛ اما حفظ امنیت کار بسیار سخت‌تری از ایجاد امنیت است و مطمئناً صرافی که بتواند امنیت کاربرانش را حفظ کند، موفق‌ است.
امنیت یک صرافی به اندازه‌ای مهم است که اگر تمام ویژگی‌های یک صرافی خوب را داشته باشد اما امنیت نداشته باشد، به هیچ عنوان نباید در آن معاملاتتان را انجام دهید.

2. حجم معاملات
میزان حجم معاملاتی که در طول شبانه روز در صرافی مورد نظرتان انجام می‌شود، اهمیت نسبتاً زیادی دارد؛ اگر حجم معاملات یک صرافی بالا نباشد، نمی‌توانید معاملاتی با حجم بالا انجام دهید و به جای آن مجبور به انجام معاملات کوچک‌تر خواهید شد که هزینه‌هایتان تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.
در کنار بالا رفتن هزینه به دلیل انجام معاملات کوچک، زمان بیشتری را از دست می‌دهید؛ همان‌طور که می‌دانید، در تجارت و خرید و فروش، زمان جزء مهم‌ترین عناصر است و می‌تواند شکست یا پیروزی شما را در معاملاتتان رقم بزند.
 

3. اعتبار
اعتبار، معیار بعدی است که برای انتخاب صرافی آنلاین معتبر باید آن را در نظر داشته باشید؛ اگر یک صرافی از اعتبار بالایی برخوردار نباشد، کاربران زیادی نخواهد داشت و در نتیجه، مدیران آن توجه زیادی به وظایفشان ندارند و صرافی به حال خود رها خواهد شد.
اعتبار و شهرت، مکمل یکدیگر هستند؛ همان‌طور که اعتبار می‌تواند باعث مشهور شدن یک صرافی شود، شهرت نیز می‌تواند به یک صرافی اعتبار ببخشد؛ اما اعتبار نقش اصلی را در انتخاب شما ایفا می‌کند و شهرت باید در اولویت‌های بعدی‌تان باشد.

4. احراز هویت
احراز هویت فرایندی است که هنگام ثبت نام در صرافی‌ها و انجام معاملات برای یک بار باید انجام شود؛ بدون احراز هویت نمی‌توانید معامله‌ای را انجام دهید و تمامی صرافی‌های آنلاین ایرانی و خارجی، از شما مدارکی را برای احراز هویت درخواست می‌کنند. در صورتی که این مدارک را به آن‌ها ارائه ندهید، نمی‌توانید در صرافی ثبت نام کنید و در نتیجه معامله‌ای انجام نخواهد شد.
سرعت انجام احراز هویت اهمیت زیادی دارد؛ ممکن است به دلیل برخی سخت‌ گیری‌هایی که از سوی صرافی اعمال می‌شود، وقت شما را تلف کند و آن را خسته کننده بدانید یا حتی از انجام این کار منصرف شوید؛ اما باید بدانید که احراز هویت از مهم‌ترین کارهایی است که باید در تجارت انجام دهید و بدون آن هیچ کاری پیش نخواهد رفت.

5. شکاف قیمتی و قیمت گذاری
در صرافی مدنظر شما، نباید شکاف قیمتی زیادی وجود داشته باشد؛ شکاف قیمتی اختلاف بین بهترین قیمت برای خرید یک ارز دیجیتال و بهترین قیمت برای فروش ارز دیجیتال است که نباید زیاد باشد.
برای مثال، یک صرافی آنلاین ممکن است یک عدد بیت کوین را به قیمت 350 میلیون تومان از کاربر بخرد در حالی که همان یک بیت کوین را به قیمت 380 میلیون تومان به کاربران بفروشد. این اختلاف قیمتی و شکاف قیمتی بالایی که وجود دارد، باعث ضرر کردن کاربران خواهد شد و معمولاً در این صرافی‌ها، قیمت گذاری توسط خود سایت و صرافی انجام می‌شود که صرافی‌های کارگزار نام دارند.

6. کیف پول
یکی از مزیت‌‌های صرافی آنلاین، داشتن کیف پول اختصاصی است؛ صرافی که اعتبار بالایی دارد و کاربران زیادی در آن معاملاتشان را انجام می‌دهند، قطعا از کیف پول اختصاصی برخوردار است.
استفاده از کیف پول اختصاصی امنیت صرافی و معاملات کاربران را بالا می‌برد و همین امر باعث می‌شود که معاملات بسیار راحت‌تر و بی دردسرتر از طریق همان کیف پول انجام شوند.

7. نداشتن محدودیت
برخی صرافی‌های آنلاین در ایران و خارج از ایران، برای انجام معاملات کاربرانشان محدودیت می‌گذارند؛ یعنی حجم و تعداد معاملات یک کاربر نباید از حد تعیین شده بالاتر برود که می‌تواند یکی از نکات منفی باشد.
اینکه یک کاربر محدود نباشد و بتواند آزادانه به انجام معاملاتش بپردازد، بدون شک بسیار ایده آل‌تر است؛ اگر به دنبال صرافی آنلاین معتبر هستید، حتماً صرافی‌هایی را انتخاب کنید که برای انجام معاملات کاربرانشان محدودیتی اعمال نکردند تا بتوانید به راحتی معاملاتتان را در حجم‌های گسترده انجام دهید.

8. پشتیبانی
پشتیبانی یک صرافی آنلاین معتبر باید همواره آماده خدمت رسانی به کاربران باشد؛ برخی صرافی‌ها از پشتیبانی آنلاین بهره‌مند نیستند و همین امر باعث می‌شود که کاربران هنگام بروز مشکلات به دردسر بیافتند و نتوانند مشکل را رفع کنند.
صرافی آنلاین معتبر نیل با تجربه بسیار زیادی که دارد، از پشتیبانی آنلاین بسیار حرفه‌ای برخوردار است؛ در این صرافی به هر مشکلی که برخورد کنید، می‌توانید با پشتیبانی در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به مشکل شما رسیدگی شود و در اسرع وقت مشکل را برطرف نمایند.
 
 

9. کارمزد

صرافی‌های آنلاین و ... معمولاً برای هر معامله، درصدی را با توجه به هزینه معامله‌تان به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند؛ اکثر افراد به دنبال صرافی‌های آنلاینی هستند که کارمزد کمتری از آن‌ها دریافت کند و بتوانند سود بیشتری از معاملاتشان داشته باشند.
حتی این افراد حاضرند امنیت و حریم خصوصیشان را به خطر بیندازند تا کارمزد کمتری را پرداخت کنند که با قاطعیت می‌گوییم، این کار اشتباه است؛ اما اگر به دنبال صرافی‌ آنلاین معتبر ایرانی می‌گردید که امنیت بالایی داشته باشد و کارمزد کمتری را دریافت کند، حتماً به صرافی کارگزاری نیل مراجعه کنید.

10. تسویه حساب

سعی کنید در صرافی که تسویه حساب آن به صورت منظم و سر وقت انجام می‌شود، معاملاتتان را انجام دهید؛ تسویه حساب نیز یکی دیگر از ملاک‌هایی است که باید به آن توجه داشته باشید.
معمولاً اکثر صرافی‌های آنلاین به دلیل اینکه سابقه خرابی نداشته باشند، تسویه حساب‌ها را به صورت مرتب انجام می‌دهند؛ اما می‌توان صرافی‌هایی را هم پیدا کرد که تسویه حساب‌های نامنظمی دارند و موجب ضرر کاربران می‌‎شوند.

جمع بندی نهایی
اگر به 10 معیاری که گفته شد توجه کنید، مطمئن باشید انتخاب خوبی خواهید داشت؛ صرافی نیل یکی از صرافی‌های آنلاین در ایران است که تمام این 10 ویژگی را دارد که می‌توانید به راحتی در فضای امن آن، به انجام معاملتتان بپردازید.

 
کد مطلب: 64846
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام