کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلگرام مجهز به قابلیت تماس تصویری گروهی می‌شود

9 ارديبهشت 1400 ساعت 19:24

ایتنا - ​​​​​​​تماس ویدیویی گروهی ماه آینده به پیام رسان تلگرام اضافه می‌شود و این ویژگی شامل پشتیبانی برای کنفرانس ویدیویی تحت وب خواهد بود.




پاول دوروف، موسس تلگرام این خبر را با ارسال یک پیام متنی در کانال رسمی تلگرام خود اعلام کرد و نوشت: در ماه مه یک بعد ویدیویی به چت صوتی خود اضافه خواهیم کرد و تلگرام را به پلتفرم قدرتمندی برای تماس‌های ویدیویی گروهی تبدیل می کنیم.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تلگرام اغلب به رقیبانش برای تاخیر در افزودن ویژگی‌های جدید طعنه می‌زند اما خود این پلتفرم پیام رسان در زمینه تماسهای ویدیویی عقب تر از رقیبانش بوده و تنها امکان تماس ویدیویی دو نفره را در اوت سال گذشته اضافه کرد.

تلگرام در یک پست وبلاگ که در آوریل سال ۲۰۲۰ به مناسب رسیدن شمار کاربرانش به مرز ۴۰۰ میلیون نفر ارسال کرده بود، نوشته بود: قرنطینه جهانی ضرورت وجود ابزار ارتباطی ویدیویی قابل اطمینان را بارز کرد و تماسهای ویدیویی در سال ۲۰۲۰ را به ارسال پیام متنی در سال ۲۰۱۳ تشبیه کرده بود. با این حال بر اهمیت امنیت تماس ویدیویی گروهی تاکید داشت و شاید دلیل تاخیر در عرضه این ویژگی هم همین مسئله باشد.

بر اساس گزارش انگجت، موسس تلگرام در پیام خود به رمزنگاری اشاره کرد که شاید اشاره ظریفی به سابقه مسائل امنیتی سرویس تماس ویدیویی زوم بود اما مشخص نکرد که آیا تلگرام در تماسهای ویدیویی گروهی از رمزنگاری سرتاسری استفاده خواهد کرد یا خیر.


کد مطلب: 64830

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64830/تلگرام-مجهز-قابلیت-تماس-تصویری-گروهی-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir