کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تویوتا واحد سیستم‌های خودران لیفت را به قیمت 550 میلیون دلار خرید

سايت خبری ايتنا , 10 ارديبهشت 1400 ساعت 22:26

ایتنا- تویوتا به منظور افزایش فعالیت‌های خود در زمینه خودروهای بدون راننده، بخش سیستم‌های خودران کمپانی آژانس اینترنتی لیفت را به قیمت 550 میلیون دلار خریده است.


تویوتا به منظور افزایش فعالیت‌های خود در زمینه خودروهای بدون راننده، بخش سیستم‌های خودران کمپانی آژانس اینترنتی لیفت را به قیمت 550 میلیون دلار خریده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  kob، خرید بخش سیستم‌های خودران لیفت توسط شرکت Woven Planet Holdings به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه تویوتا که از ژانویه شروع به کار کرد و بر نوآوری‌ها و سرمایه گذاری در پروژه هایی رباتیک و رانندگی خودکار تمرکز دارد، انجام شد.
 
تویوتا ادعا کرده است که 200 میلیون دلار از این مبلغ به صورت پیش پرداخت و 350 میلیون دلار دیگر در بازه زمانی 5 ساله پرداخت خواهد شد. به گفته تویوتا، پروژه Woven Planet مهندسان و محققان فعال در زمینه خدمات حمل و نقل، دارایی‌های نرم افزاری و حسگری و سیستم‌های رانندگی خودکار را برای توسعه بیشتر این فناوری گرد هم خواهد آورد.
 

 
 
کمپانی  Woven Planet و لیفت همچنین توافق نامه هایی را برای استفاده از سیستم لیفت و داده‌های ناوگان این شرکت به منظور سرعت بخشیدن به تجاری سازی فناوری امضا کردند. همچنین تویوتا اعلام کرد که با خودروسازان ژاپنی سوزوکی، سوبارو، دایهاتسو و مزدا برای ساخت نسل جدید دستگاه‌های ارتباطی خودروها همکاری خواهد کرد.
 
 
تویوتا علی رغم خسارت اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا همچنان در روند رشد بوده و به سرمایه گذاری‌های خود فناوری‌های مرتبط با انرژی پاک نظیر خودروهای برقی، سلول‌های سوختی، فناوری‌های هیبریدی و روباتیک و سایر نوآوری‌ها ادامه می‌دهد.
 
 با این حال ظهور فناوری هایی از این دست برای قدیمی‌های بازار مانند تویوتا یک چالش بزرگ تلقی می‌شود زیرا افراد تازه وارد می‌توانند در این زمینه به عنوان یک رهبر ظاهر شوند و تویوتا مجبور است برای بازماندن در بازار فناوری‌های خود را به روز نگه دارد.
 


کد مطلب: 64825

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64825/تویوتا-واحد-سیستم-های-خودران-لیفت-قیمت-550-میلیون-دلار-خرید

ايتنا
  https://www.itna.ir