کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مجلس با افزایش قیمت خودرو مخالفت کرد

8 ارديبهشت 1400 ساعت 9:27

ایتنا - عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه مخالفت مجلس با افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت اعلام شد، گفت: مدیریت سیاسی ایران‌خودرو و سایپا، این مجموعه‌ها را با مشکل مواجه کرده است.



در این خصوص، محمد باقری، عضو ناظر مجلس در شورای رقابت اظهار داشت: تا زمانی که قیمت‌ها تکلیفی باشند و انحصار وجود داشته باشد، بحث رانت هم مطرح است.

وی، شکست انحصار از دو خودروساز در کشور را ضروری دانست و افزود: قیمت‌گذاری باید متناسب با عرضه و تقاضا باشد، نه دستوری و تکلیفی و از طرف دیگر حاکمیت و دولت نیز باید نظارت کافی داشته باشد تا خودروسازان گران‌فروشی نکنند.

به گزارش ایتنا از تجارت نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مجلس مخالف افزایش قیمت خودرو است و مخالفت خود را هم به شورای رقابت اعلام کرده است، گفت: ما در جلسه آخر شورا این موضوع را مطرح کردیم و امیدواریم در هفته آینده به نتیجه برسیم.

باقری، سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی خودروساز در ایران و واردات مدیریت شده را راهکاری برای شکست انحصار از دست دو خودروساز داخلی عنوان کرد و گفت: اگر واردکنندگان خودرو بدون اینکه دلاری از کشور خارج شود، خودرو وارد کشور کنند اتفاق مبارکی خواهد بود.


کد مطلب: 64818

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64818/مجلس-افزایش-قیمت-خودرو-مخالفت

ايتنا
  https://www.itna.ir