۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۷

مجلس با افزایش قیمت خودرو مخالفت کرد

ایتنا - عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با بیان اینکه مخالفت مجلس با افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت اعلام شد، گفت: مدیریت سیاسی ایران‌خودرو و سایپا، این مجموعه‌ها را با مشکل مواجه کرده است.
مجلس با افزایش قیمت خودرو مخالفت کرد

در این خصوص، محمد باقری، عضو ناظر مجلس در شورای رقابت اظهار داشت: تا زمانی که قیمت‌ها تکلیفی باشند و انحصار وجود داشته باشد، بحث رانت هم مطرح است.

وی، شکست انحصار از دو خودروساز در کشور را ضروری دانست و افزود: قیمت‌گذاری باید متناسب با عرضه و تقاضا باشد، نه دستوری و تکلیفی و از طرف دیگر حاکمیت و دولت نیز باید نظارت کافی داشته باشد تا خودروسازان گران‌فروشی نکنند.

به گزارش ایتنا از تجارت نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مجلس مخالف افزایش قیمت خودرو است و مخالفت خود را هم به شورای رقابت اعلام کرده است، گفت: ما در جلسه آخر شورا این موضوع را مطرح کردیم و امیدواریم در هفته آینده به نتیجه برسیم.

باقری، سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی خودروساز در ایران و واردات مدیریت شده را راهکاری برای شکست انحصار از دست دو خودروساز داخلی عنوان کرد و گفت: اگر واردکنندگان خودرو بدون اینکه دلاری از کشور خارج شود، خودرو وارد کشور کنند اتفاق مبارکی خواهد بود.
کد مطلب: 64818
برچسب ها: قیمت خودرو مجلس
نام شما
آدرس ايميل شما


جوادی
feedback
Iran, Islamic Republic of
اصلا این دو خودرو ساز را جمع کنند و ققط وارد کنند. این دو خون مردم را چون زالو میکنند و با هزاران دروغ وکلک جیب ملت را خالی میکنند و هرسال هم 100درصد افزایش دارند ودر چهارسال گذشته بیش از 700 درصد رشد قیمت منهای کیفیت داشته اند. ماشین های کارکرده غرب وشرق عالم هزاران بهتر از این لگنهای داخلی است
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام