۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۰

شباهت روزافزون هواوی به گوگل در زمینه نرم‌افزار

ایتنا-هواوی تلاش‌های خود در رابطه با ساخت نرم افزارهایی نظیر محاسبات ابری و خودروهای هوشمند را در پی تحریم‌های آمریکا بیشتر کرده است.
شباهت روزافزون هواوی به گوگل در زمینه نرم‌افزار
شرکت هواوی تلاش‌های خود در رابطه با ساخت نرم‌افزارهایی نظیر محاسبات ابری و خودروهای هوشمند را در پی تحریم‌های آمریکا بیشتر کرده است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت  خبری تحلیلی cnbc، اخیرا برند Arcfox که تحت گروه خودروسازی BAIC فعالت می‌کند خودرویی را به بازار عرضه کرد که از فناوری هواوی بهره مند بود. در نرم‌افزار کابین این خودرو و همچنین قابلیت‌های مرتبط با خودران بودن آن از فناوری هواوی استفاده شده است. این خبر نشان دهنده آن است که هواوی به جای ساخت خودروها روی تهیه نرم‌افزار آنها تمرکز کرده است.
 
علاوه بر این، سپس هواوی محصولات محاسبات ابری جدیدی را نیز منتشر کرد که به نظر می‌رسد برای به چالش کشیدن کمپانی علی بابا ساخته شده است.
این غول فناوری در کنفرانس خبری خود اظهار داشت که امیدوار است تمرکز بر فناوری ابری سرانجام نسبت در آمد نرم‌افزار و خدمات را در کل درآمد این کشور افزایش دهد.
 
شایان ذکر است که تمرکز شرکت هواوی بر نرم‌افزار از زمانی شروع شد که تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت موجب کاهش شدید فروش تلفن‌های همراه آن شد. نام این غول چینی در سال 2019 در فهرستی قرار گرفت که دسترسی آن به برخی از فناوری‌های آمریکایی را محدود می‌کرد. همچنین سال گذشته واشنتگتن تصمیم گرفت که هواوی را به صورت کلی از بخش تامین نیمه هادی‌ها کنار بگذارد.
 
 رقابت هواوی و گوگل
 
نیل شاه به عنوان مدیر تحقیقات مرکز Counterpoint Research اظهار داشت که: «سرعت هواوی در تبدیل شدن به کمپانی نرم افزار/ابری و خدماتی دوبرابر شده است.»
او در ادامه اظهار داشت که این کمپانی چینی در نتیجه تحریم‌های واشنگتن قادر به تهیه اجزای مهم نیمه هادی و فناوری مربوطه از ایالات متحده نیست و هواوی با این تلاش خود دارد به گوگل شبیه می‌شود.
 
همان طور که می‌دانید گوگل سازنده سیستم عامل اندروید است که این روزها روی اکثر تلفن‌های همراه هوشمند بازار فعال است و از طرف دیگر این غول فناوری برای ساخت نرم‌افزار درون خودرو و گسترش کسب و کار محاسبات ابری نیز تلاش می‌کند.
هواوی نیز از سیستم عامل همراه خود به نام هارمونی رونمایی کرده است و تلاش‌های این شرکت در زمینه محاسبات ابری و فناوری‌های داخل خودرو نیز بیش از پیش تقویت شده است.
 
البته هواوی با ورود به بازارهایی نظیر فناوری‌های ابری و خودروها، به دنبال به چالش کشیدن بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری چین است. کمپانی علی بابا به عنوان رقیب اصلی هواوی راهبر بازار محاسبات ابری در چین است و در زمینه خودروها نیز کمپانی‌های زیادی برای به دست آوردن بازار تلاش می‌کنند.

به این ترتیب هواوی پا به عرضه خطرناک و در عین حال درآمدزایی گذاشته است که در صورت موفقیت می‌تواند از شرایط بحرانی تحریم‌ها به سلامت عبور کند.
 
کد مطلب: 64810
برچسب ها: هواوی گوگل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام