۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۰

به‌روزرسانی iOS 14.5 منتشر شد

ایتنا - iOS 14.5  این امکان را به شما می‌دهد که قفل آیفون خود را با استفاده از FaceID در حالی که ماسک بر صورت دارید باز کنید.
به‌روزرسانی iOS 14.5 منتشر شد
به‌روزرسانی جدید iOS 14.5 که در ماه آوریل منتشر شد، ویژگی‌های جدیدی را برای کاربرانش به ارمغان آورده که از مهم‌ترین آنها، بازکردن قفل Face ID با ماسک، کنترل‌‌های ردیابی برنامه ، پشتیبانی AirTag و موارد دیگر است.


چگونه iOS 14.5 را دریافت کنیم؟
آپدیت iOS 14.5 فعلا در ایالات متحده در دسترس است. اما احتمالا تا روزهای آینده به‌روزرسانی جهانی این نسخه از iOS  منتشر خواهد شد.

برای به‌روزرسانی iOS 14.5  ابتدا وارد تنظیمات شوید و به مسیر General> Software Update بروید ، سپس دستورالعمل های مربوطه را دنبال کنید. توصیه می‌کنیم قبل از به روزرسانی از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، زیرا هر نسخه جدید می‌تواند اشکالات و باگ‌های غیر منتظره‌ای را با خود به همراه داشته باشد.


کدام آیفون‌ها با iOS 14.5 سازگار هستند؟
iOS 14.5 با هر دستگاه اپل که از iOS 14 پشتیبانی می‌کند سازگار است.
iPod Touch (7th gen)
iPhone SE (2016 and 2020)
iPhone 6S
iPhone 6S Plus
iPhone 7
iPhone 7 Plus
iPhone 8
iPhone 8 Plus
iPhone X
iPhone XR
iPhone XS and XS Max
iPhone 11, 11 Pro, and 11 Pro Max
iPhone 12, 12 Mini, 12 Pro, and 12 Pro Max
 
 

قابلیت بازکردن قفل آیفون با ماسک 
iOS 14.5  این امکان را به شما می‌دهد که قفل آیفون خود را با استفاده از FaceID در حالی که ماسک بر صورت دارید باز کنید. در حین انجام این کار حتماً اپل واچ خود را روی مچ دست خود ببندید. این قابلیت با iPhone X یا مدل‌های بالاتر و Apple Watch Series 3 یا نسخه‌های بالاتر کار می‌کند ، و سیستم عامل اپل‌واچ شما باید به نسخه watchOS 7.4 یا بالاتر به روز شود تا بتوانید با استفاده از ماسک قفل FaceID  را باز کنید.

 
  شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها

ویژگی امنیتی و حریم خصوصی جدیدی به نام "App Tracking Transparency" درواقع از کاربران برای ردیابی توسط سایت‌ها و نرم‌افزارها اجازه می‌گیرد. 

هنگامی که وارد یکی از این برنامه‌ها یا وب‌‌سایت‌ها می‌شوید، توسط یک پنجره پاپ‌آپ از شما اجازه گرفته می‌شود که فعالیت شما در برنامه ها و وب سایت های شرکت های دیگر ردیابی شود. جزئیات این قابلیت در تنظیمات حریم خصوصی قابل مشاهده است.


پیشرفت‌های سیری
در این آپدیت، اپل این امکان را به شما می‌دهد که چه صدایی را از سیری بشنوید، به این معنی که صدای پیش‌فرض سیری، قابل تعویض است. علاوه بر این ، سیری می تواند در صورت درخواست کاربر، تماس اضطراری برقرار کند ، تماس های Group FaceTime را آغاز کرده و تماس های دریافتی را از طریق AirPods و هدفون های خاص Beats اعلام کند.


پشتیبانی AirTag
iOS 14.5 پشتیبانی از دستگاه‌های ردیابی AirTag اپل را که به تازگی اعلام شده است ، برای آیفون ارائه می دهد. با استفاده از برنامه Find My ، می‌توانید AirTag خود را برای کمک به یافتن صدا یا پیگیری موقعیت AirTag خود با استفاده از شبکه Find My ، صدا پخش کنید.

 
ایموجی‌های جدید
این به روزرسانی شامل ایموجی‌های از جمله "قلب در آتش" ، "صورت با چشمان مارپیچ" ، صورت با ریش و ... است.



بازطراحی پادکست اپل
اپل برنامه iOS Podcasts را در iOS 14.5 دوباره طراحی کرده و برخی از عناصر رابط را تغییر داده و به شنوندگان اجازه می‌دهد قسمت‌هایی را که به طور خودکار به کتابخانه شما اضافه می شوند ذخیره و دانلود کنند. 


 

بهبود نقشه اپل
در iOS 14.5 می توانید گزارش و وقایع موجود در نقشه های اپل از جمله سرعت گیر ، خطرات جاده ای و تصادفات را گزارش دهید. این کار را با استفاده از Siri با گفتن عباراتی مانند "Crash up up" یا "There's something on the road" انجام دهید.
هنگام پیاده روی یا دوچرخه سواری می توانید ETA (زمان تقریبی و تخمینی برای رسیدن به مقصد) را با خانواده یا دوستان خود به اشتراک بگذارید. کاربران CarPlay هم اکنون می توانند ETA را با استفاده از رابط روی صفحه به اشتراک بگذارند.

میان‌برها
سه عملکرد جدید به برنامه میان‌برها اضافه شده است: "Take Screenshot" ، "Orientation Lock" که قفل صفحه را کنترل می کند و "Voice & Data mode" که به شما امکان سوییچ کردن میان داده‌های 4G یا 5G را می‌دهد.

انتخاب موسیقی پیش‌فرض برای درخواست از سیری
در iOS 14.5 می توانید انتخاب کنید که کدام برنامه موسیقی Siri برای پخش موسیقی استفاده شود. هنگامی که از سیری می‌خواهید آهنگی را پخش کند (مثلا "Hey Siri، play The Beatles") ، سیری لیستی از پلیرهای موسیقی نصب شده را در صفحه پاپ‌آپ ظاهر می‌کند و می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید.
کد مطلب: 64806
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام